BRATISLAVA 30. januára (WBN/PR) – Podľa výsledkov najnovšej IBM (NYSE: IBM) štúdie zaoberajúcej sa správaním spotrebiteľov, sú stále väčšie rozdiely v očakávaniach spotrebiteľov, a v ich reálnom správaní, pri interakcii s online obchodmi.
IBM štúdia o správaní spotrebiteľov, ktorú vydal IBM Institute for Business Value vychádza z výsledkov štvorročného prieskumu realizovaného na vzorke viac ako 110 tisíc spotrebiteľov v 19 krajinách sveta. Podľa jej zistení spotrebiteľom vyhovuje súčasná kombinácia online nákupov a nakupovania v kamenných predajniach. A aj keď až 43 percent z dopytovaných spotrebiteľov v prieskume uviedlo, že preferujú online nákupy, len 29 percent z nich urobilo posledný nákup na internete.
V niektorých produktových kategóriách, ako sú napríklad oblečenie pre mládež, alebo interiérové doplnky dosahuje rozdiel medzi percentom ľudí, ktorí tvrdia, že preferujú nákupy online a tými, ktorí reálne nakupujú online až 20 percent, čo môže byť pre online obchodníkov signálom, že majú príležitosť zapracovať na ponuke svojich online obchodov.
Podobne, zatiaľ čo až 42 percent ľudí v prieskume uviedlo, že sú ochotní zdieľať prostredníctvom mobilných zariadení svoju polohu, reálne je ochotných poskytnúť lokalizačné údaje dôveryhodným online obchodom len 28 percent spotrebiteľov. Podľa výsledkov najnovšej IBM štúdie o správaní spotrebiteľov sú značné rozdiely aj v tom, čo zákazníci od predajcov na internete dostávajú, v porovnaní s ich očakávaniami. Až 60 percent spotrebiteľov dopytovaných v prieskume uviedlo, že je pre nich dôležité vedieť, či má obchod tovar, ktorí si práve prezreli na sklade. Rovnako dôležité je pre 46 percent dopytovaných, či pracovníci obchodu neustále pomocou mobilných zariadení aktualizujú stavy reálnych zásob tovaru na sklade. Ešte pred rokom promptnú aktualizáciu tovaru na sklade považovalo za dôležitú len šesť percent spotrebiteľov.
Pre rastúci počet spotrebiteľov je dôležité, aby im internetoví obchodníci ponúkali individuálne akčné ponuky. Keď sa ale prihlásia na odber reklamných ponúk, neočakávajú, že budú dostávať len štandardnú ponuku v podobe reklamných letákov. Až 41 percent zákazníkov online obchodov v prieskume uviedlo, že uprednostňujú skôr zasielanie personalizovanej ponuky vygenerovanej na základe ich nákupnej histórie v danom online obchode.
Viac informácií nájdete Tu.
Štúdiu o nákupnom správaní spotrebiteľov nájdete Tu.
Obrázky k téme nájdete Tu.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.