BRATISLAVA 25. novembra (WBN/PR) – Spoločnosť IBM uviedla na trh novú IBM Watson „trendovú“ aplikáciu, ktorá pomôže predajcom lepšie pochopiť preferencie spotrebiteľov v aktuálnej nákupnej sezóne, ako aj určovať najhorúcejšie novinky ešte predtým, ako sa vypredajú. Aplikáciu si možno bezplatne stiahnuť v Apple App Store.
IBM Watson „trendová“ aplikácia čerpá informácie z desiatok tisíc zdrojov na sociálnych sieťach, blogoch, diskusných fórach, na základe komentárov, hodnotení, recenzií a desiatok miliónov online konverzácií. Na rozdiel od iných aplikácií, ktoré poskytujú rebríčky najpopulárnejších produktov IBM Watson „trendová“ aplikácia disponuje informáciami, čo si spotrebitelia myslia o produktoch, ktoré si chcú kúpiť, alebo si už kúpili.
IBM Watson „trendová“ aplikácia využíva schopnosti systému Watson v oblasti porozumenia prirodzeného jazyka, schopnosti strojového učenia a na základe preferencií spotrebiteľov určuje vzorce a trendy nákupného správania a odhaľuje, prečo si ľudia vyberajú určité produkty alebo značky. IBM Watson „trendová“ aplikácia tiež využíva prediktívnu analytiku na predpovedanie toho, či jednotlivé trendy v spotrebiteľskom správaní budú viesť iba k čiastkovej popularite daných produktov alebo predznamenávajú ich silnú popularitu a obľúbenosť zo strany zákazníkov.
Užívateľom, ktorí si aplikáciu stiahnu do mobilu IBM Watson „trendová“ aplikácia prezradí zoznam 100 najpopulárnejších produktov medzi spotrebiteľmi. Hitom tohtoročných predvianočných nákupov napríklad sú:
Stavebnice značky Lego zo série Star Wars, vrátane nového setu Millenium Falcon. Nový film zo série Star Wars pomohol staveniciam Lego s rovnakou tematikou dostať sa na výslnie spotrebiteľského záujmu. Rovnako populárne sú pri novembrových nákupoch ale aj stavenice Lego City a Lego Friends.
Jednotkou pri výbere darčeka pre fanúšikov fotografovania sa stal digitálny fotoaparát Nikon D-SLR. A rovnako veľmi populárne budú aj štýlové bežecké topánky, ktoré umožnia ich majiteľom lepšie sa vyhnúť zraneniam. Veľmi dôležitou bude pre spotrebiteľov uprednostňujúcich bežecké topánky Nike farba, ako aj ich celkový dizajn a univerzálnosť ich použitia.