IKEA predstavuje svoj najväčší obchodný dom s distribučným centrom a pokročilou automatizáciou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ikea_soroksar_ceremony_01.jpg
Foto: IKEA

Po ročnej rozsiahlej rekonštrukcii prináša obchodný dom IKEA Soroksár v Budapešti prvýkrát pod jednou strechou riešenia a vylepšenia, ktoré najväčší svetový predajca bytového zariadenia testoval a implementoval po celom svete. Soroksár je pripravený stať sa do roku 2026 najväčším obchodným domom IKEA s distribučným centrom na svete. Tento prerod klasického obchodného domu IKEA posilňuje jeho úlohu centra pre online objednávky, ktoré odbavuje zásielky zákazníkom v celom Maďarsku. Obchodný dom dostal špičkové automatizačné nástroje, roboty a digitálne nástroje v celkovej hodnote okolo 50 miliónov eur. Táto investícia zdvojnásobila kapacitu obchodného domu pre vybavovanie online objednávok. Obchodný dom IKEA Soroksár ponúkne nový zážitok aj zákazníkom, ktorí prídu na nákupy osobne.

V IKEA neustále testujeme a skúšame, ako čo najpohodlnejšie fyzicky a digitálne priblížiť našu ponuku cenovo dostupného zariadenia domácnosti väčšiemu počtu ľudí,hovorí Tolga Öncü, Ingka Retail Manager (COO) v IKEA Retail (Ingka Group). „Obchodný dom Soroksár je dôkazom tejto vízie. Urobili sme veľký krok, spochybnili sme niektoré z našich základov, aby sme lepšie reagovali na očakávania zákazníkov. Mohol by sa stať vzorom pre mnoho ďalších obchodov do budúcnosti,“ dodáva Öncü.

Automated_horizontal_transportation_ikea_soroksar.jpg
Foto: IKEA

Nová éra nakupovania

Z prieskumu IKEA vyplýva, že očakávania zákazníkov sa postupne menia, a tým aj spôsob, akým ľudia zariadenie do domácnosti nakupujú. IKEA preto využila dlhoročné skúsenosti obchodného domu Soroksár v maloobchode a pridala k nim komplexné moderné technológie.

Nakupovanie v obchodnom dome Soroksár je v porovnaní s ostatnými obchodnými domami IKEA naozaj iné. Je kratšie, interaktívnejšie a automatizované. Napriek tomu si zákazníci IKEA môžu všetko vyskúšať a majú k dispozícii všetky služby – môžu si prezrieť celý sortiment výrobkov, poradiť sa s našimi zamestnancami a, samozrejme, nechýba ani naše výborné jedlo,“ hovorí David McCabe, Country Retail Manager & Chief Sustainability Officer pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Hybridný model obchodného domu prepája online a fyzické nakupovanie, čo otvára ďalšie možnosti práce so sortimentom IKEA. Napríklad nástroj s projekciou na koberce umožňuje predstaviť produkty v celej ich kráse a kiosky s digitálnym obsahom spolu s aplikáciou IKEA uľahčujú prezeranie výrobkov, pomáhajú s orientáciou v predajni a sprevádzajú zákazníka celým nákupným procesom.

Interactive_screens_for_range_presentation_ikea_soroksar.jpg
Foto: IKEA

Pripravení na budúcnosť

IKEA Soroksár je v súčasnosti najväčším obchodným domom IKEA s distribučným centrom v Európe. Vďaka kombinovanej kapacite na doručovanie menších zásielok (balíky) a veľkých zásielok má (merané v metroch kubických) potenciál stať sa do roku 2026 najväčším obchodným domom IKEA s distribučným centrom na svete.

Rekonštrukcia obchodného domu IKEA Soroksár je dôkazom toho, že spoločnosť plní svoje záväzky v oblasti inovácií a dlhodobého rastu v Maďarsku. Vďaka automatizácii je prevádzka výrazne efektívnejšia a kapacita vybavovania online objednávok sa zvýšila z 540 000 na 950 000 ročne. Skracuje sa cesta tovaru k zákazníkovi, čím sa zvýšila aj udržateľnosť prevádzky. Súčasťou celej transformácie sú aj rozsiahle školenia zamestnancov, ktorí získajú nové vedomosti a zručnosti potrebné v neustále sa rozvíjajúcom maloobchodnom prostredí.

Maďarsko je pre nás dôležitým trhom a táto investícia je investíciou do našej budúcnosti v tejto krajine. Neustálym testovaním a zdokonaľovaním nových maloobchodných riešení sa snažíme, aby IKEA bola efektívnejšia, ústretová k zákazníkom a ľudí mala na prvom mieste,“ dodáva David McCabe.

Ikea_soroksar_ceremony_06.jpg
Foto: IKEA

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie: IKEA