Po ročnej rozsiahlej rekonštrukcii prináša obchodný dom IKEA Soroksár v Budapešti prvýkrát pod jednou strechou riešenia a vylepšenia, ktoré najväčší svetový predajca bytového zariadenia testoval a implementoval po celom svete. Soroksár je pripravený stať sa do roku 2026 najväčším obchodným domom IKEA s distribučným centrom na svete. Tento prerod klasického obchodného domu IKEA posilňuje jeho úlohu centra pre online objednávky, ktoré odbavuje zásielky zákazníkom v celom Maďarsku. Obchodný dom dostal špičkové automatizačné nástroje, roboty a digitálne nástroje v celkovej hodnote okolo 50 miliónov eur. Táto investícia zdvojnásobila kapacitu obchodného domu pre vybavovanie online objednávok. Obchodný dom IKEA Soroksár ponúkne nový zážitok aj zákazníkom, ktorí prídu na nákupy osobne.
„V IKEA neustále testujeme a skúšame, ako čo najpohodlnejšie fyzicky a digitálne priblížiť našu ponuku cenovo dostupného zariadenia domácnosti väčšiemu počtu ľudí,“ hovorí Tolga Öncü, Ingka Retail Manager (COO) v IKEA Retail (Ingka Group). „Obchodný dom Soroksár je dôkazom tejto vízie. Urobili sme veľký krok, spochybnili sme niektoré z našich základov, aby sme lepšie reagovali na očakávania zákazníkov. Mohol by sa stať vzorom pre mnoho ďalších obchodov do budúcnosti,“ dodáva Öncü.

Nová éra nakupovania
Z prieskumu IKEA vyplýva, že očakávania zákazníkov sa postupne menia, a tým aj spôsob, akým ľudia zariadenie do domácnosti nakupujú. IKEA preto využila dlhoročné skúsenosti obchodného domu Soroksár v maloobchode a pridala k nim komplexné moderné technológie.
„Nakupovanie v obchodnom dome Soroksár je v porovnaní s ostatnými obchodnými domami IKEA naozaj iné. Je kratšie, interaktívnejšie a automatizované. Napriek tomu si zákazníci IKEA môžu všetko vyskúšať a majú k dispozícii všetky služby – môžu si prezrieť celý sortiment výrobkov, poradiť sa s našimi zamestnancami a, samozrejme, nechýba ani naše výborné jedlo,“ hovorí David McCabe, Country Retail Manager & Chief Sustainability Officer pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Hybridný model obchodného domu prepája online a fyzické nakupovanie, čo otvára ďalšie možnosti práce so sortimentom IKEA. Napríklad nástroj s projekciou na koberce umožňuje predstaviť produkty v celej ich kráse a kiosky s digitálnym obsahom spolu s aplikáciou IKEA uľahčujú prezeranie výrobkov, pomáhajú s orientáciou v predajni a sprevádzajú zákazníka celým nákupným procesom.

Pripravení na budúcnosť
IKEA Soroksár je v súčasnosti najväčším obchodným domom IKEA s distribučným centrom v Európe. Vďaka kombinovanej kapacite na doručovanie menších zásielok (balíky) a veľkých zásielok má (merané v metroch kubických) potenciál stať sa do roku 2026 najväčším obchodným domom IKEA s distribučným centrom na svete.
Rekonštrukcia obchodného domu IKEA Soroksár je dôkazom toho, že spoločnosť plní svoje záväzky v oblasti inovácií a dlhodobého rastu v Maďarsku. Vďaka automatizácii je prevádzka výrazne efektívnejšia a kapacita vybavovania online objednávok sa zvýšila z 540 000 na 950 000 ročne. Skracuje sa cesta tovaru k zákazníkovi, čím sa zvýšila aj udržateľnosť prevádzky. Súčasťou celej transformácie sú aj rozsiahle školenia zamestnancov, ktorí získajú nové vedomosti a zručnosti potrebné v neustále sa rozvíjajúcom maloobchodnom prostredí.
„Maďarsko je pre nás dôležitým trhom a táto investícia je investíciou do našej budúcnosti v tejto krajine. Neustálym testovaním a zdokonaľovaním nových maloobchodných riešení sa snažíme, aby IKEA bola efektívnejšia, ústretová k zákazníkom a ľudí mala na prvom mieste,“ dodáva David McCabe.

Informačný servis