Účastníci 28. Konferencie OSN o zmene klímy sa zhodujú, že celosvetové úsilie v oblasti klimatickej politiky sa musí zvýšiť. Kaufland a Lidl sú si vedomí svojej zodpovednosti za ochranu klímy a stanovili si ambície prispieť k dosiahnutiu cieľa Parížskej dohody – udržať rast globálnej teploty pod 1,5 stupňa Celzia. Nedávno zverejnená spoločná správa o pokroku spoločností skupiny Schwarz ukazuje, že Kaufland a Lidl už dokázali znížiť prevádzkové emisie o viac ako 60 percent.
Lidl a Kaufland ako globálne maloobchodné spoločnosti idú dobrým príkladom a aktívne prispievajú k dosahovaniu cieľov Parížskej dohody z roku 2015. „Ako súčasť skupiny Schwarz sme odhodlaní prispieť k dosiahnutiu stanoveného cieľa. Ochrana klímy nie je iba dobrovoľnou možnosťou – je nevyhnutná, aby sme našim zákazníkom mohli aj naďalej ponúkať široký sortiment potravinárskych výrobkov s optimálnym pomerom ceny a kvality,“ vysvetľuje Zita Szlavikovics, generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika, v.o.s.
Ochrana klímy je stredobodom CSR stratégie oboch spoločností. „Každoročne transparente zverejňujeme správu o našej uhlíkovej stope za uplynulé obdobie a hodnotíme opatrenia, ktoré sme zaviedli, vzhľadom na dosiahnutie nami vytýčených klimatických cieľov. Chceme ísť v tejto oblasti príkladom, preto neustále rozširujeme spoluprácu s domácimi dodávateľmi, staviame udržateľné budovy a spolu so zamestnancami a zákazníkmi, ktorí každý rok navštívia naše predajne, máme veľký vplyv na to, aby sme upriamili pozornosť na ochranu klímy v našej spoločnosti, “ dopĺňa Sven Reinhard, generálny riaditeľ Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Počiatočné úspory sú viditeľné už teraz: súčasná spoločná správa o pokroku spoločností skupiny Schwarz ukazuje o 60 percent nižšie emisie CO2 v rozsahu 1 a 2. Zameranie na obnoviteľné energie zohralo v tomto úspechu dôležitú úlohu: obe spoločnosti úspešne prešli na 100 % zelenú elektrinu vo svojich budovách. Aj naďalej však pracujú na opatreniach, ktorých cieľom je chrániť klímu – ako napr. solárna energia, podpora elektromobility či modernizácia skladov a predajní. Spolu so svojimi najväčšími dodávateľmi pracujú Kaufland a Lidl aj na znižovaní CO2 v dodávateľskom reťazci, keďže práve dodávatelia majú až 80%-ný podiel na emisiách v rámci celého reťazca a podporujú ich, aby si v najbližších rokoch stanovili vlastné klimatické ciele podľa kritérií SBTi.
Dôležitú úlohu v CSR stratégii oboch spoločností zohráva aj sortiment produktov. Rastlinné potraviny sú vo všeobecnosti šetrnejšie ku klíme ako živočíšne produkty. Už teraz si zákazníci môžu vybrať z desiatok vegetariánskych a vegánskych produktov, pričom ich počet sa neustále rozširuje.
Informačný servis