Podiel čisto batériových elektrických osobných automobilov na celkovom počte osobných áut bol v predminulom roku na úrovni 0,76 %. Pre porovnanie, v roku 2013 to bolo 0,02 %.
Išlo by síce o medziročný nárast, avšak uvedený výsledok by podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov stále zaostával o približne 25 % pod úrovňou z roku 2019.
EP uviedol, že dohoda je „jasným signálom pred konferenciou OSN o zmene klímy COP27, že EÚ to myslí vážne s prijatím konkrétnych zákonov na dosiahnutie ambicióznejších cieľov stanovených v európskom klimatickom zákone“.
Výrobcovia automobilov volajú po prijatí oparení na väčšiu odolnosť európskych dodávateľských reťazcov, či zrýchlenej výstavbe nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily.
VW zároveň predá 25 percent plus jednu akciu z kmeňových akcií Porsche spoločnosti Porsche Automobil Holding SE, ktorá zastupuje rodiny Porsche a Piech.
Podľa údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov má desať členských štátov únie stále podiel elektricky nabíjateľných automobilov na celkovom trhu nižší ako 3 %.
Stellantis, ktorý vznikol vlani spojením spoločností Fiat Chrysler a PSA Peugeot, dosiahol čisté tržby 88 miliárd eur, čo predstavuje oproti prvému polroku vlaňajška zvýšenie o 17 %.
Rokovania o celej reforme klimatickej legislatívy známej ako Fit for 55 teraz vstupujú do ďalšej fázy a budú pokračovať vyjednávaniami s Európskym parlamentom.