Podľa primátora Bratislavy záchytné parkoviská fungujú v mestách, kde je pre ľudí výhodnejšie zostať pred mestom, sadnúť na električku, ktorá chodí každé dve-tri minúty v špičke, platiť nula eur a pohodlne sa odviezť do centra.
Ako informuje hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Eva Vozárová, zásadnou je tarifná a zónová reforma, ktorá prinesie zmeny v organizácii tarifných zón.
V deň spustenia električky nastanú len nevyhnutné zmeny potrebné pre prevádzku električky, ako aj zrušenie niekoľkých autobusových liniek, ktorých trasy do veľkej miery prevezme nová trať.
Pôvodne plánovaná uzávierka od 15. marca do 25. apríla bola predĺžená z dôvodu nepredvídateľných komplikácií pri výstavbe projektu D1 Bratislava – Triblavina.
Vzhľadom na nepriaznivé počasie začiatkom roka sa viackrát musel upraviť harmonogram prác, ako aj termín presmerovania dopravy z diaľnice D1 na obchádzkové vetvy.