Minister dopravy tiež uviedol, že pôvodne plánovaná nová trať medzi Nitrou a Trnovcom nie je podľa Útvaru hodnoty za peniaze najlepším riešením pre zabezpečenie priameho vlakového spojenia Bratislavy a Nitry.
Podľa Asociácie železničných dopravcov Slovenska by to znamenalo výrazné zníženie konkurencieschopnosti železničnej dopravy voči cestnej doprave, ale aj dopravcom zo zahraničia.
Vedúci člen stavebného združenia informoval, by diaľničný úsek by chceli dokončiť na jeseň 2024, čo je o deväť mesiacov neskôr oproti pôvodnému termínu.
Zámerom založenia Depo Services je tiež zefektívnenie procesu opráv, uviedol riaditeľ úseku služieb železničných koľajových vozidiel v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia Ľubomír Kuťka.
ZSSK to zdôvodnila tým, že do uplynutia lehoty viazanosti ponúk neuzavrela zmluvu so žiadnym z dvoch uchádzačov, investíciu chcela financovať zo zdrojov Európskej únie.
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal informoval, že práve otvárajú prvú výzvu na možnosť čerpať prvých 35 miliónov eur zo 105 miliónového balíka.