Školy môžu peniaze použiť na odmeňovanie učiteľov, na nákup didaktickej techniky a učebných pomôcok či na úhradu nákladov súvisiacich s pobytom žiakov školy na súťažiach.
Suma maximálneho ročného školného závisí od ekonomickej náročnosti, ktorá sa v súčasnosti zohľadňuje v závislosti od študijného odboru a stupňa získavaného vysokoškolského vzdelania.
Veľké percento respondentov tvrdí, že školstvo sa vyvíja zlým smerom a zhoršila sa podľa nich aj výchova k morálnym hodnotám či správanie detí. Ľuďom sa nepáči ani množstvo neformálnych platieb napriek tomu, že základné vzdelanie je ústavným právom každého.
Prioritou ministra Draxlera je, aby štandardizované testy tvorili sito pri prijímaní žiakov na stredné školy. Ministerstvo však zatiaľ stále nevie, či žiaci základných škôl budú robiť prijímacie skúšky na stredné školy formou celoštátneho testu už budúci školský rok.
Odborári v jednom z bodov petície žiadajú, aby sa financovanie a riadenie všetkých škôl a špeciálnych školských zariadení vrátilo do kompetencie ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu.
Na riešení problematiky stravovania v školských bufetoch pracuje opätovne poslankyňa Renáta Zmajkovičová. Svoj vlastný návrh sa snaží predložiť aj poslankyňa hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti Eva Horváthová.
Nové školské odbory tvrdia, že právo veta pri voľbe riaditeľa školy môže priniesť paradoxný jav, keď nevzdelaný starosta bude môcť rozhodovať o riaditeľovi školy s vysokoškolským vzdelaním.
Predstavitelia zamestnávateľských zväzov, združení a obchodných komôr diskutovali o pokračovaní spolupráce ministerstva a zväzov v budovaní systému duálneho vzdelávania.