Čierne skrinky, ktorých záznamy by mohli pomôcť objasniť záhadné zrútenie lietadla EgyptAir, vysielajú signál umožňujúci ich lokalizáciu, avšak len 30 dní.
Odkedy sa v Káhire ujala moci islamistická vláda, cítia sa kopti obzvlášť ohrození a množia sa správy o útokoch a vyháňaní koptských rodín z ich dedín.
Let aerolínií EgyptAir z Paríža do Káhiry zmizol z obrazoviek radarov vo štvrtok nadránom v časti Stredozemného mora medzi Gréckom a Egyptom. Vláda v Káhire v piatok oznámila, že haváriu neprežil nikto zo 66 cestujúcich a členov posádky.
Detektory dym zachytili niekoľko minút pred tým, ako let EgyptAir číslo 804 z Paríža do Káhiry zmizol z obrazoviek radarov, príčina je však zatiaľ neznáma.
Egyptský minister pre civilné letectvo Šaríf Fathí v piatok oznámil príbuzným obetí, že haváriu lietadla patriaceho spoločnosti EgyptAir nikto neprežil.
Prvé náznaky vyšetrovania v prípade havarovaného lietadla spoločnosti EgyptAir ukazujú skôr na bombu než na konštrukčnú alebo technickú chybu. WASHINGTON/PARÍŽ 20. mája (WebNoviny.sk) – Bývalý člen americkej Národnej rady pre bezpečnosť dopravy (NTSB) John Goglia dnes povedal, že prvé náznaky vyšetrovania v prípade havarovaného lietadla spoločnosti EgyptAir ukazujú skôr na bombu než na konštrukčnú alebo technickú chybu. Airbus A320 sa vo štvrtok skoro ráno zrútil do Stredozemného mora so 66 pasažiermi a členmi posádky na palube. Stroj letel z parížskeho letiska do Káhiry, pripomenula tlačová agentúra AP. „Fakt, že (pilot) urobil tie prudké otáčky bez vyslania núdzových signálov, podľa mňa naznačuje, že sa stala nejaká katastrofa, napríklad s nejakým zariadením,“ uviedol Goglia. Odborník povedal, že technické zlyhanie „treba stále brať do úvahy, ale v tejto fáze by som to dal na dolné miesta rebríčka“. Podobne sa vyjadril aj o konštrukčnej chybe – to, že sa v rámci únavy materiálu odtrhol kus hliníkového plášťa lietadla, je možné, ale málo pravdepodobné. Goglia dodal, že „nám to povedia záznamníky„. Na mysli mal tzv. čierne skrinky, na ktorých sú zaznamenané údaje o lete a hlasy z kokpitu lietadla. Tieto skrinky sú v skutočnosti oranžovej farby a predstavujú kľúčovú súčasť každého vyšetrovania leteckého nešťastia. Američania pracujú s teóriou, že lietadlo zničila bomba Francúzsky Úrad pre vyšetrovanie leteckých nehôd (BEA) vyslal vo štvrtok večer do Káhiry skupinu troch vyšetrovateľov, ktorých sprevádza technický expert z Airbusu, výrobcu lietadla A320 spoločnosti EgyptAir, ktoré sa zrútilo do Stredozemného mora. BEA vo vyhlásení uviedol, že „môže výrazne pomôcť egyptským úradom s organizáciou podmorského pátrania, ktorého cieľom je lokalizovať lietadlo a čierne skrinky„. Francúzsky úrad dodal, že na pátraní sa bude podieľať ako zástupca krajiny, kde lietadlo vyrobili. Airbus, so sídlom v meste Toulouse, oznámil, že posiela technického experta a v prípade potreby vyšle ďalších. Predstavitelia americkej vlády pracujú s teóriou, že lietadlo zničila bomba. Táto teória sa však môže zmeniť, pretože jej správnosť ešte nepotvrdzuje presvedčivý dôkaz, upozornil vysokopostavený vládny predstaviteľ, ktorého citovala americká spravodajská stanica CNN. Námorné sily USA vyšlú do pátracej operácie lietadlo P-3 Orion Biely dom sa vo štvrtok takisto vyjadril k havárii lietadla. Uviedol, že je ešte príliš skoro jednoznačne tvrdiť, čo spôsobilo pád stroja do Stredozemného mora. Hovorca Bieleho domu Josh Earnest povedal, že vyšetrovatelia zvažujú všetky faktory a možnosti. Dodal, že nič nebolo vylúčené a že Spojené štáty sú pripravené pomôcť s vyšetrovaním. Podľa jeho slov námorné sily USA vyšlú do pátracej operácie lietadlo P-3 Orion. Biely dom tiež uviedol, že amerického prezidenta Baracka Obamu počas dňa viackrát informovali o havárii lietadla. Earnest vyhlásil, že prezident posiela modlitby rodinám ľudí, ktorí sa nachádzali na palube airbusu.
V čase, keď evakuovali hotelových hostí a na miesto dorazili požiarne vozidlá, plamene už pohltili desiatky stánkov predavačov a malých obchodov na ulici.