Zodpovedné podnikanie, podpora slovenských výrobcov, inovácie v oblasti ochrany prírody a spokojní zamestnanci. Kaufland zverejnil svoju tretiu správu o trvalej udržateľnosti, v ktorej ukazuje, ako sa mu darí plniť ambiciózne ciele v prospech ľudí aj planéty.
Udržateľnosť nie je marketing – ale záväzok
Kaufland Slovensko prezentuje svoju tretiu Správu o trvalej udržateľnosti, pokrývajúcu roky 2022 a 2023. V nej detailne približuje svoje opatrenia na ochranu životného prostredia, podporu komunít a transparentnú komunikáciu, čím sa vyhýba tzv. greenwashingu.
„Uvedomujeme si náš dopad na životné prostredie aj komunitu, preto chceme konať zodpovedne,“ zdôrazňuje Sven Reinhard, generálny riaditeľ spoločnosti.
Slovenskí producenti na prvom mieste
Kaufland v roku 2023 nakúpil od slovenských dodávateľov za viac ako 800 miliónov eur, čo malo zásadný ekonomický dopad najmä v slabších regiónoch, ako je Prešovský kraj (186 miliónov eur). Úzka spolupráca viedla k rozšíreniu sortimentu značky K-Z lásky k tradícii, ktorého počet produktov sa medziročne zdvojnásobil. Značka pravidelne získava ocenenie Najdôveryhodnejšia značka.
Aj slovenskí pestovatelia ovocia a zeleniny majú v Kauflande svoje pevné miesto – tvoria viac než 46 % ponuky. Podpora lokálnych producentov ako Zeleninárska z Kráľovej pri Senci im umožnila dosiahnuť úroveň porovnateľnú so zahraničím.
Zodpovednosť naprvom mieste
Zelené riešenia, znižovanie plastov a energetická efektivita sú pevnou súčasťou stratégie. Cieľom je zniženie plastov v obaloch o 35 % do roku 2027 (v porovnaní s 2017). Zaujímavosťou je využitie lariev muchy čiernej, ktoré pomáhajú s rozkladom plastových obalov.
Aj vďaka týmto inováciám získal Kaufland ako prvý maloobchodník na Slovensku strieborný certifikát „Road to zero waste“ od TÜV SÜD, za schopnosť zhodnotiť 94 % svojho odpadu.
Svoj výnimočný prístup k udržateľnosti Kaufland potvrdil aj v roku 2023 otvorením vlajkovej predajne, ktorá reflektuje najnovšie trendy v modernom a ekologickom stavebníctve. Obchod v Bratislave – Záhorskej Bystrici je navrhnutý v súlade s medzinárodnou certifikáciou BREEAM Excellent a až 75 % jeho konštrukcie tvorí drevo.
Táto stavba predstavuje európsky unikát, výnimočný nielen v rámci Slovenska, ale aj celej strednej a východnej Európy. V porovnaní s bežnou železobetónovou budovou počas svojej životnosti znižuje emisie CO₂ o 514 ton, čím sa stáva inšpiratívnym príkladom pre budúce predajne, ktoré budú klásť dôraz na klímu, životné prostredie a udržateľný rozvoj.
Spokojnosť u zamestnancov aj komunít
Kaufland investuje do zdravia a voľného času komunít aj zamestnancov. Vybudoval 21 multifunkčných K Parkov za takmer 2 mil. eur a podporuje zdravý životný štýl.
Zamestnanci profitujú z nadpriemerných platov, benefitov a možnosti dvoch dní firemného dobrovoľníctva ročne. Reťazec získal prestížne ocenenie Top Employer Slovensko a Top Employer Europe už siedmy rok po sebe.