Ktorý reťazec patrí k najudržateľnejším na Slovensku? Tomuto sa to podarilo

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

Zodpovedné podnikanie, podpora slovenských výrobcov, inovácie v oblasti ochrany prírody a spokojní zamestnanci. Kaufland zverejnil svoju tretiu správu o trvalej udržateľnosti, v ktorej ukazuje, ako sa mu darí plniť ambiciózne ciele v prospech ľudí aj planéty.

Udržateľnosť nie je marketing – ale záväzok

Kaufland Slovensko prezentuje svoju tretiu Správu o trvalej udržateľnosti, pokrývajúcu roky 2022 a 2023. V nej detailne približuje svoje opatrenia na ochranu životného prostredia, podporu komunít a transparentnú komunikáciu, čím sa vyhýba tzv. greenwashingu.

„Uvedomujeme si náš dopad na životné prostredie aj komunitu, preto chceme konať zodpovedne,“ zdôrazňuje Sven Reinhard, generálny riaditeľ spoločnosti.

Ktorý reťazec patrí k najudržateľnejším na Slovensku? Tomuto sa to podarilo
Foto: https://spolocnost.kaufland.sk/

Slovenskí producenti na prvom mieste

Kaufland v roku 2023 nakúpil od slovenských dodávateľov za viac ako 800 miliónov eur, čo malo zásadný ekonomický dopad najmä v slabších regiónoch, ako je Prešovský kraj (186 miliónov eur). Úzka spolupráca viedla k rozšíreniu sortimentu značky K-Z lásky k tradícii, ktorého počet produktov sa medziročne zdvojnásobil. Značka pravidelne získava ocenenie Najdôveryhodnejšia značka.

Aj slovenskí pestovatelia ovocia a zeleniny majú v Kauflande svoje pevné miesto – tvoria viac než 46 % ponuky. Podpora lokálnych producentov ako Zeleninárska z Kráľovej pri Senci im umožnila dosiahnuť úroveň porovnateľnú so zahraničím.

Ktorý reťazec patrí k najudržateľnejším na Slovensku? Tomuto sa to podarilo
Foto: https://spolocnost.kaufland.sk/

Zodpovednosť naprvom mieste

Zelené riešenia, znižovanie plastov a energetická efektivita sú pevnou súčasťou stratégie. Cieľom je zniženie plastov v obaloch o 35 % do roku 2027 (v porovnaní s 2017). Zaujímavosťou je využitie lariev muchy čiernej, ktoré pomáhajú s rozkladom plastových obalov.

Aj vďaka týmto inováciám získal Kaufland ako prvý maloobchodník na Slovensku strieborný certifikát „Road to zero waste“ od TÜV SÜD, za schopnosť zhodnotiť 94 % svojho odpadu.

Svoj výnimočný prístup k udržateľnosti Kaufland potvrdil aj v roku 2023 otvorením vlajkovej predajne, ktorá reflektuje najnovšie trendy v modernom a ekologickom stavebníctve. Obchod v Bratislave – Záhorskej Bystrici je navrhnutý v súlade s medzinárodnou certifikáciou BREEAM Excellent a až 75 % jeho konštrukcie tvorí drevo.

Táto stavba predstavuje európsky unikát, výnimočný nielen v rámci Slovenska, ale aj celej strednej a východnej Európy. V porovnaní s bežnou železobetónovou budovou počas svojej životnosti znižuje emisie CO₂ o 514 ton, čím sa stáva inšpiratívnym príkladom pre budúce predajne, ktoré budú klásť dôraz na klímu, životné prostredie a udržateľný rozvoj.

Ktorý reťazec patrí k najudržateľnejším na Slovensku? Tomuto sa to podarilo
Foto: https://spolocnost.kaufland.sk/

Spokojnosť u zamestnancov aj komunít

Kaufland investuje do zdravia a voľného času komunít aj zamestnancov. Vybudoval 21 multifunkčných K Parkov za takmer 2 mil. eur a podporuje zdravý životný štýl.

Zamestnanci profitujú z nadpriemerných platov, benefitov a možnosti dvoch dní firemného dobrovoľníctva ročne. Reťazec získal prestížne ocenenie Top Employer Slovensko a Top Employer Europe už siedmy rok po sebe.

Ktorý reťazec patrí k najudržateľnejším na Slovensku? Tomuto sa to podarilo
Foto: https://spolocnost.kaufland.sk/
Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať