Komunikácia reklamných agentúr v čase COVID-19

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Laptop, notebook, počítač
Národný bezpečnostný úrad bude oprávnený vydať rozhodnutie o blokovaní škodlivého obsahu alebo škodlivej aktivity. Foto: ilustračné, Getty images

Prešieľ mesiac, čo Slovensko výraznejšie zasiahla COVID kríza a ovplyvnila ľuďom život a prácu. U nás v agentúre sme zvažovali, ako a čo v tomto období komunikovať. Tento článok ale má byť o tom, že sme sa pozreli na komunikáciu ostatných agentúr na ich Facebooku a porovnali ich výsledky. Agentúry riešili aj veľa článkov, videí a eventov. Nám z tohto porovnania vyšlo veľa zaujímavých dát a informácií. Tipnete si, ktorá agentúra to najlepšie zvládla na Facebooku?

Porovnali sme tieto agentúry

1 3.jpg
Komunikácia reklamných agentúr v čase COVID-19

Komunikácia, ktorá nás najviac zaujala

Najprv kolegyňa vytiahla niektoré vizuály a posty, ktoré ju zaujali a trefne reagovali na vzniknutú situáciu. Dominuje komunikácia zmeny práce na home office, online webináre a podpora projektov, ktoré pomáhajú.

Porovnanie komunikácie na základe dát z Facebooku

Pomocou nástroja Zoomsphere sme sa pozreli na 24 uvedených Facebookových profilov v období 17.3. až 17.4.2020 a dali ich do súvislostí a ukázali tie, čo najviac na ľudí fungovali.
Prvý graf ukazuje krivky s počtom ľudí hovoriacich o vašej stránke podľa typu príbehu. Silný nástup mal Elite Solutions a iniciatívu následne prebrala agentúra Jandl. Obe komunikácie ale postupne poľavili. Kontinuálne a silne komunikovalo PS:Digital. Na záver na seba cez sviatky strhla pozornosť agentúra Promiseo.

2 3.jpg

V druhom grafe vidno, ako agentúry postovali počas dní. Jasne je vidno pokles počas víkendov a aj počas veľkonočných sviatkov.

3 2.jpg

Tretí graf ukazuje počet interakcií jednotlivých agentúr a zaujímavé je, že PS:Digital s predchádzajúcim obdobím má pokles interakcií, aj keď v tomto období sú jednou z top agentúr v komunikácii na Facebooku.

4 3.jpg

Posledný mesiac nám zmenil aj dni, v ktorých sú interakcie. Pravdepodobne home ofiice mal vplyv na pokles interakcií v piatok. Zaujímavý je aj pokles víkendových dní.

5 1.jpg

Počet reakcií rozdelených podľa typu emócií ukazuje, že mnohé príspevky boli na vážnejšiu tému a je tu vidieť výrazný pokles použitia Haha emotikonu.

6 1.jpg

Príspevky, ktoré vzbudili najviac jednotlivých emócií. Príspevok s najviac srdiečkami (psík so šibákom) je od agentúry Promiseo a pred Veľkou nocou a výrazne zasiahol do štatistík.

7 1.jpg

V tejto tabuľke je zoznam 9 postov zoradených z pohľadu súčtu interakcií.

8.jpg

V poslednej tabuľke je celkové poradie 8 agentúr podľa počtu celkových interakcií. Je vidno, že poradie nie je závislé na počtu fanúšikov stránok. Poradie nie je ani závislé od počtu príspevkov za dané obdobie, ktoré je v druhom grafe toho článku.

Nevieme poradie konfrontovať z pohľadu spendu na Facebooku na podporu dosahu príspevkov.

9.jpg

Zhrnutie

Je úžasné, ako sa agentúry komunikačne zhostili tejto situácie a ako väčšina podporuje rôzne projekty, ktoré pomáhajú. Agentúry majú silný komunikačný vplyv a vedia ho správne využiť, za čo im ďakujeme.

Autor: http://effectix.com/

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať