S blížiacim sa nákupným sviatkom Black Friday, ktorý sa teší čoraz väčšej obľube aj v našich končinách, si svoju príležitosť nenechávajú ujsť ani kyberzločinci. V ich hľadáčiku sa tento rok ocitli najmä zákazníci e-shopov s oblečením, topánkami, darčekmi, hračkami a šperkami.
Cenné informácie pre čierny trh
Spotrebitelia, ktorí budú v nadchádzajúcich týždňoch hľadať výhodné ponuky v týchto kategóriách, by preto mali byť pri online nákupoch obozretní.
Tieto zistenia vyplývajú zo správy „Black Friday Alert 2019: Online taška plná hrozieb“, ktorú pripravila spoločnosť Kaspersky s cieľom vyhodnotiť riziká, ktorým môžu spotrebitelia čeliť počas tohto nákupného ošiaľu.
Britský hacker nepôjde v USA do väzenia za vývoj malwaru, zastavil oveľa škodlivejší vírus
„Rastúci záujem kyberzločincov o získanie prihlasovacích údajov zákazníkov do online e-shopov je pochopiteľný. V niektorých prípadoch sú totiž s týmito účtami spojené aj informácie o kreditnej karte alebo vernostných programových kartách, takže získanie prístupu k používateľskému účtu v e-shope by tiež mohol znamenať aj prístup k peniazom používateľa. A aj keby nedošlo k priamemu finančnému zisku, súkromné účty obsahujú veľa cenných informácií o používateľoch, ktoré by sa dali ďalej speňažiť, ako je napríklad história nákupu alebo informácie týkajúce sa dodacej adresy, atď. Takéto informácie sú na čiernom trhu veľmi cenné a takmer s istotou sa nájde niekto, kto by ich kúpil. Dobrou správou pre spotrebiteľov je, že jednoduchými preventívnymi opatreniami a ostražitosťou môžu zostať v bezpečí. Prajeme každému príjemné nákupy ako počas Black Friday, tak aj počas nadchádzajúceho predvianočného obdobia,“ uviedol Miroslav Kořen, generálny riaditeľ spoločnosti Kaspersky pre východnú Európu.
Najväčšie zľavy a špeciálne ponuky
Black Friday je pravdepodobne najočakávanejším obdobím maloobchodného predaja na svete, keď značky ponúkajú spotrebiteľom tie najväčšie zľavy, ako aj špeciálne reklamné ponuky. Tento rok sa koná 29. novembra.
Kyberzločinci takisto považujú toto obdobie za veľmi bohaté a to najmä na príležitosti ako prilákať kupujúcich do podvodných schém a okradnúť ich o peniaze.
Kaspersky je globálna kyberbezpečnostná spoločnosť založená v roku 1997. Jej portfólio zahŕňa komplexné riešenia v oblasti ochrany koncových bodov, ako aj množstvo špecializovaných bezpečnostných riešení a služieb poskytujúcich ochranu proti digitálnym hrozbám. Jej služby využíva viac ako 400 miliónov používateľov a 270-tisíc korporátnych klientov po celom svete.