Matka televízie Markíza je v strate, CME zdraží reklamu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cme
Foto: cetv-net.com

BRATISLAVA 27. februára (WEBNOVINY) – Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. (CME) sa vlani dostala do červených čísiel.

Prevádzková strata za rok 2012 predstavovala 488,2 mil. USD, v roku 2011 ešte skupina zaznamenala prevádzkový zisk na úrovni 6,8 mil. USD. Strata po zdanení sa ku koncu vlaňajška vyšplhala na 546,4 mil. USD.

„Naše výsledky odrážajú náročné trhové podmienky v roku 2012,“ uviedol generálny riaditeľ CME Adrian Sarbu. Skupina podľa neho bude musieť zvýšiť ceny za reklamu, prevádzkovateľom káblových a satelitných platforiem zase zvýši poplatky za distribúciu.

Výnosy CME za rok 2012 predstavovali 772,1 mil. USD v porovnaní s 864,8 mil. USD v roku 2011. Prevádzkový zisk pred odpismi (OIBDA) vlani dosiahol 125,4 mil. USD, v roku 2011 predstavoval 167 mil. USD. Za rok 2012 skupina zaúčtovala stratu zo zníženia hodnoty aktív vo výške 522,5 mil. USD.

„Do roku 2013 vstupujeme s vedúcim postavením na všetkých trhoch, s odložením splatnosti dlhov do novembra 2015 a s podporou našich hlavných akcionárov. To sú všetko predpoklady ku zvyšovaniu výnosov. Máme v pláne reštrukturalizovať náš prevádzkový model, znížiť náklady a ďalej zlepšovať dlhovú štruktúru a likviditu,“ uviedol na margo výsledkov Sarbu.

Central European Media Enterprises (CME) prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza – Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie CME Central European Media Enterprises