Médiá pred eurovoľbami písali najmä o opozícii, najviac zmienok získalo Progresívne Slovensko

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
PS: Kandidátka do eurovolieb
Zľava v popredí: Predseda PS Michal Šimečka, kandidáti vo voľbách do europarlamentu Ľudovít Ódor a Veronika Cifrová Ostrihoňová počas predstavenia kompletnej kandidátky hnutia Progresívne Slovensko (PS) do volieb do Európskeho parlamentu (EP). Bratislava, 6. marec 2024. Foto: archívne, SITA/Milan Illík
Tento článok pre vás načítala AI.

Mesiac pred eurovoľbami sa najviac v médiách písalo o Progresívnom Slovensku (PS). Vyplýva to z dát spoločnosti Mediaboard, ktorá v súvislosti s blížiacimi sa eurovoľbami spustila online projekt Mediálny obraz.

Dáta ukazujú, že z pohľadu objemu medializácie získali najväčší kus májového koláča opozičné strany. S necelými 6 000 zmienkami dominovali Progresívne Slovensko a Sloboda a Solidarita (SaS).

Koaličné strany

K počtu 4 000 sa približovala strana Smer-SD a cez trojtisícovú hranicu sa dostal aj Hlas-SD. Naopak, hnutiu Slovensko zatiaľ nepomohla ani volebná koalícia so stranou Za ľudí a s 249 zmienkami výrazne zaostávalo.

Z mimoparlamentných strán bola v máji najviditeľnejšia Maďarská aliancia (698) a Demokrati (489). Republika mala v tradičných médiách iba okrajový priestor (68), novinári dokonca častejšie spomínali stranu Slovenský Patriot (80).

Mapa politických článkov

Mapu politických článkov v rámci intenzity najviac formovali Denník N a Sme. Obe médiá boli dvoma najčastejšími zdrojmi o PS, SaS, Smere-SD aj Hlase-SD. Aktívna bola aj Pravda, ktorá sa najviac venovala Smeru-SD (164), PS (125) a Hlasu-SD (112).

V priebehu mája približne stokrát zmienil štyri najmedializovanejšie strany aj denník Štandard. Z bulvárnych médií sa mesiac pred voľbami politike najviac venoval portál Plus Jedeň deň (Pluska), ktorý sa dostal medzi najčastejšie zdroje o Smere-SD, SaS a Hlase-SD. Topky sa zase výraznejšie zamerali na SaS (92) a Progresívne Slovensko (86).

Monitoring mediálnej aktivity

V tejto situácií považujeme za obzvlášť dôležité, aby mali ľudia na Slovensku prístup k nezávislému monitoringu mediálnej aktivity. Preto opäť pred voľbami spúšťame Mediálny obraz,” uviedol CEO spoločnosti Mediaboard Ľubomír Šimášek.

Centralizované dáta môžu podľa jeho slov pomôcť verejnosti lepšie pochopiť mediálnu stopu kandidujúcich strán a odhaľovať potenciálne skreslenia.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie DemokratiDenník NHlas-SDHnutie RepublikaMaďarská alianciaMatovičovo hnutie SlovenskoPS Progresívne SlovenskoSaS Sloboda a SolidaritaSlovenský PatriotSMESMER-SDZa ľudí