BRATISLAVA 27. januára (WEBNOVINY) – Najpočúvanejším rádiom na Slovensku je Rádio Expres a nasledovanejšou televíziou Televízia Markíza, vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK, s.r.o., ktorá v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media realizuje národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index).
Najviac počúvaným je s 19 percentami Rádio Expres, druhá je programová služba RTVS – Slovenského rozhlasu – Rádio Slovensko so 17 percentami, nasleduje Fun rádio s 13 percentami. S 8 percentami sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie, nasledované Rádiom Europa 2 (7 %) a Rádiom Regina (SRo, 7 %). Siedma priečka patrí Rádiu Viva so 4 percentami. Rozhlasová sieť Radionet total dosiahla 8-percentnú počúvanosť.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ dosiahla v prieskume 93 percent. Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe, poradie otvára Rádio Expres s 33 percentami, nasleduje Rádio Slovensko s 29 percentami a Fun rádio s 25 percentami.
V sledovanosti televízií viedla Markíza
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 91 %. Televíziu v 3. a 4. kvartáli 2011 sledovali viac ako štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 62%. Sledovanosť na úrovni 37 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka so 17 %.
Nasledujú televízne stanice TV Doma (6 %), TA3 (6 %), Plus (4 %) a RTL Klub (4 %). Prvú desiatku najsledovanejších televízií uzatvárajú Prima Family, TV 2 a NOVA so sledovanosťou tri percentá. S najväčším podielom na trhu (share) sa za 3. a 4. kvartál 2011 umiestnila na prvej pozícii so 46 % TV Markíza.
TV JOJ dosiahla 23 % a za ňou sa s 9 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV Doma s 3 %, Plus s 2 % a slovenskú sedmičku uzatvárajú TA3 rovnako s 2 % a Dvojka s 0,5 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 13 %, z toho najvyššie hodnoty dosahujú RTL Klub (3 %), TV2 (2 %) a Prima Family (2 %), dodáva sa v tlačovej správe k prieskumu.
Najviac ľudí číta Nový Čas
Denník Nový Čas je dlhodobo najčítanejším denníkom, vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK, s.r.o., ktorá v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media realizuje národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index).
Z prieskumu, o ktorom agentúru SITA informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK, ďalej vyplýva, že Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 21 %, ktoré predstavujú takmer jeden milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Plus jeden deň so sedempercentnou čítanosťou.
Čítanosť denníka Sme je rovnako na úrovni sedem percent. Nasleduje denník Pravda so 6%, Šport a Korzár so 4% a Hospodárske noviny s čítanosťou 3 %. Új Szó má čítanosť 2% a Avízo 1 % populácie. „Celková čítanosť celoštátnych denníkov v porovnaní s 2. a 3. kvartálom 2011 (3.1.2011 – 19.6.2011) zostala na rovnakej úrovni 39% populácie. Tento údaj vychádza z premennej ‚čítal(a) posledné vydanie‘. Pokiaľ vychádzame z premennej ‚čítal(a) posledných 14 dní‘ ide o 80% populácie.“
Týždenníky podľa prieskumu prelistuje alebo číta 44% ľudí. „Týždenník Plus 7 dní dosiahol 11%. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 9% a prvú trojicu uzatvára Báječná žena so 7%. Nový čas pre ženy sa umiestnil na štvrtom mieste rovnako so 7%, na piatom Eurotelevízia so 6% a na šiestom Slovenka so 4%. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny s 3%,“ informovala Kleinertová.
Všetky údaje zbierala spoločnosť Median SK vlani od 20. júna do 4. decembra na vzorke 4 053 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 – 79 rokov.