BRATISLAVA 28. apríla (WEBNOVINY) – Vydávanie mliečnych výrobkov vyrobených v zahraničí za slovenské prinútilo mliekarov konať.
Z vlastných prostriedkov preto od mája tohto roku rozbehnú kampaň, ktorej cieľom je podporiť spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov vyrobených na Slovensku.
„Spotrebitelia sú právom zmätení, v súčasnosti neexistuje jasné a jednotné označenie slovenskej potraviny. Niektoré výrobky názvom, obalom alebo označením skutočne zavádzajú, využívajú rozdielnu úroveň potravinového práva v jednotlivých členských krajinách EÚ,“ uviedla na piatkovej tlačovej besede generálna sekretárka Slovenského mliekarenského zväzu (SMZ) Zuzana Nouzovská.
Kampaň financujú prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka z vlastných zdrojov, pričom celkovo na ňu vyčlenili 800-tisíc eur.
Prvá fáza kampane bude podľa Nouzovskej edukačná, ktorá naučí spotrebiteľa hľadať ovál s označením výrobcu a krajiny pôvodu.
V druhej časti chcú mliekari vyzdvihnúť pozitívne vlastnosti slovenských mliečnych výrobkov, pričom vychádzať budú z ich kvality, bezpečnosti a tradície. „Jej úlohou je stimulovať spotrebiteľa k nákupu slovenských mliečnych výrobkov,“ doplnila Nouzovská. Celá kampaň by mala trvať do konca októbra tohto roku.
Mliekari budú v kampani spolupracovať aj s obchodnými reťazcami Tesco, Terno a Coop Jednota Slovensko, ktoré boli podľa Nouzovskej viac než veľkorysé pri návrhu spolupráce. „Lidl a Kaufland sú tie reťazce, s ktorými je spolupráca najťažšia, v tejto fáze ju potvrdenú nemáme,“ konštatovala Nouzovská.
Spoluprácu s ministerstvom pôdohospodárstva mliekari nevylúčili, no momentálne s ňou nerátajú vzhľadom na nedostatok prostriedkov v štátnom rozpočte. „Nie je vylúčené, že v priebehu kampane požiadame ministerstvo o finančné prostriedky na potiahnutie kampane ďalej, možno až do konca roka,“ vysvetlila Nouzovská.