BRATISLAVA 18. júna (WEBNOVINY) – Európska komisia schválila žiadosť o financovanie modernizácie ďalšieho železničného traťového úseku Beluša – Púchov. Takmer deväťkilometrový úsek bude zmodernizovaný na maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu do apríla 2015, informovalo v stredu ministerstvo dopravy.
Čerpanie eurofondov je prioritou
Na financovanie projektu v rámci Operačného programu Doprava poskytne Kohézny fond Európskej únie 84,32 mil. eur oprávnených nákladov, spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu dosiahne 14,88 mil. eur a iné domáce zdroje 6,25 mil. eur.
„Čerpanie eurofondov je jedna z našich najväčších priorít a som veľmi rád, že sa nám ho darí aj napĺňať,“ povedal minister dopravy Ján Počiatek. Projekt modernizácie železničnej trate v úseku Beluša – Púchov je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, nadväzujúcej na predchádzajúce úseky Bratislava, Rača – Trnava a Trnava – Nové Mesto nad Váhom.
Zrýchlenie cestovania a zvýšenie bezpečnosti
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a združenie stavebných firiem Púchov v zložení OHL ŽS, a. s. Brno a Váhostav – SK, a. s. Žilina podpísali zmluvu o modernizácii železničného úseku Beluša – Púchov 7. marca 2012. Súčasťou modernizácie úseku bude aj rekonštrukcia železničných staníc v Beluši a Púchove. Stavebné práce majú trvať tri roky, od jari 2012 do apríla budúceho roka. Ide o šiestu etapu modernizácie železničnej trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.
Hlavným cieľom modernizácie železničnej infraštruktúry je podľa ministerstva dopravy nielen zrýchlenie cestovania, ale aj jeho skvalitnenie a zvýšenie bezpečnosti. „Modernizácia železničných staníc tiež zvýši kultúru cestovania. Prestavbou tratí, ale najmä železničných staníc Beluša a Púchov, sa zabezpečí potrebná dĺžka hlavných, prechádzajúcich a ostatných koľají, požadovaných výšok a dĺžok nástupíšť vo všetkých staniciach a zastávkach,“ uviedol rezortný hovorca Martin Kóňa.
Bezpečnosť cestujúcich podľa neho zvýši aj fakt, že sa vytvorí bezkolízny prístup cestujúcim k železničnej doprave a upravovať sa budú aj všetky komunikácie pre chodcov v priestoroch staníc a zastávok tak, aby vyhovovali aj osobám s obmedzenou schopnosťou pohybu. „Vodiči osobných automobilov zasa ocenia, že modernizácia trate odstráni všetky úrovňové priecestia,“ dodal Kóňa.