Košický samosprávny kraj (KSK) uzatvorí v pondelok 31. mája most cez potok Čierna voda za obcou Stretava (okres Michalovce) pre nákladnú dopravu nad 3,5 tony.
K uzávere dôjde v popoludňajších hodinách. Dôvodom je zníženie zaťaženia mosta. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.
Obchádzková trasa
Obchádzka povedie po ceste od Michaloviec do Trhovišťa, ďalej po ceste z Trhovišťa do Oborína a následne po ceste z Oborína do Veľkých Kapušian v smere na štátnu hranicu.
Vozidlá s nosnosťou do 3,5 tony budú môcť naďalej úsekom prechádzať, avšak za dodržania dočasných dopravných obmedzení. Pri moste za obcou Stretava pribudne svetelná signalizácia, ktorá bude regulovať premávku.
Aj naďalej bude rýchlosť jazdy znížená na 30 kilometrov za hodinu a doprava bude vedená v jednom jazdnom pruhu, po strede mosta. O obmedzeniach bude vodičov informovať dočasné dopravné značenie.
Výluka prímestskej dopravy
Obmedzenia sa dotknú aj prímestskej autobusovej dopravy. Od pondelka bude trasa prímestských autobusov vedená cez obec Drahňov a mesto Veľké Kapušany. Cestujúci tak musia rátať s predĺžením trasy spojov. O výluke boli informované aj záchranné zložky.
Župa pripravuje rozsiahlu rekonštrukciu mosta za obcou Stretava. počas ktorej by malo nad potokom Čierna voda pribudnúť dočasné premostenie. Nakoľko jeho nosnosť bude 40 ton, po jeho osadení by mal byť prejazd opäť umožnený aj nákladným vozidlám.
Kraj je pripravený začať s rekonštrukciou čo najskôr, konkrétny termín aktuálne závisí od podpisu nájomných zmlúv so Slovenským vodohospodárskym podnikom a Slovenským pozemkovým fondom k pozemkom, ktoré majú slúžiť ako krátka obchádzka k dočasnému premosteniu.
Rekonštrukcia mosta
Rekonštrukcia mosta je súčasťou projektu spolufinancovaného z európskych štrukturálnych fondov, v rámci ktorého kraj rekonštruoval cestu v smere od Michaloviec do Kráľovského Chlmca.
V rámci projektovej dokumentácie, ktorá bola vypracovaná za bývalého vedenia kraja, sa rátalo s opravou polovice nosníkov mosta.
Na základe výsledkov odborných statických posudkov však bolo zistené, že most je v zlom stave a oprava v polovičnom rozsahu nie je postačujúca. Župa preto musela prepracovať projektovú dokumentáciu, čo podliehalo súhlasu riadiaceho orgánu.