Multifunkčnosť futbalových stánkov klubom pomáha. Tržby jedného z gigantov po prvý raz presiahli 1 miliardu eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Real Madrid
Hráč Realu Madrid Jude Bellingham (uprostred vpravo) oslavuje po strelení gólu počas semifinálového zápasu španielskeho Superpohára proti Mallorce na štadióne kráľa Abdulláha v Džidde v Saudskej Arábii vo štvrtok 9. januára 2025. Foto: SITA/AP Photo/Altaf Qadri
Tento článok pre vás načítala AI.

Španielsky Real Madrid sa stal prvým futbalovým klubom, ktorý dosiahol tržby presahujúce miliardu eur v rámci jednej sezóny. Tento rekord je výsledkom príjmov generovaných renovovaným Štadiónom Santiago Bernabéu, uvádza účtovná firma Deloitte.

Madrid dosiahol tržby vo výške 1,05 miliardy eur, čím si udržal prvú pozíciu v prestížnom Deloitte Football Money League. Na druhom mieste sa umiestnil anglický Manchester City (835 miliónov eur) a tretí je parížsky Saint-Germain z Francúzska (803 miliónov eur).

Medzi prvým a druhým miestom je obrovská priepasť 206 miliónov eur, čo predstavuje najväčší rozdiel v histórii rebríčka Deloitte.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Rekonštrukcia štadióna sa v hlavnom meste vyplatila

Hlavným faktorom, ktorý prispel k takýmto rekordným tržbám „Los Blancos“, je rozsiahla rekonštrukcia Štadióna Santiaga Bernabéua, ktorá výrazne zvýšila príjmy zo zápasov. V sezóne 2023/24 sa tieto príjmy vyšplhali na 258 miliónov dolárov, čo je dvojnásobok oproti predchádzajúcemu obdobiu.

Modernizovaný multifunkčný stánok teraz ponúka množstvo infraštruktúrnych noviniek, vrátane vlnitej kovovej strechy, obchodov, rozšírených VIP zón a sťahovacieho trávnika.

Okrem futbalových zápasov sa na štadióne organizovali aj koncerty svetových hviezd ako je Taylor Swift. V tomto roku sa na Bernabéu uskutoční prvý zápas NFL (americký futbal, pozn.) v Španielsku.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Sú až príliš hluční

Snaha o maximálne využitie štadióna sa stretla aj s negatívnymi reakciami miestnych obyvateľov, ktorí si sťažovali na hluk. Klub preto dočasne pozastavil organizovanie koncertov na štadióne.

„Štadióny futbalových klubov sa čoraz viac hodnotia ako viac než len športové zariadenia, pričom sa menia na miesta zábavy, ktoré prilákajú nových návštevníkov, sponzorov a ponúkajú nové obchodné príležitosti,“ povedal Tim Bridge, šéf Deloitte Sports Business Group.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Pokladnice napĺňa najmä komerčný sektor

Aj napriek 11 % nárastu príjmov zo zápasov zostáva komerčný sektor najväčším zdrojom príjmov pre 20 najväčších klubov, tvrdí spoločnosť Deloitte. Tento sektor tvoril 44 % celkových tržieb.

Príjmy z vysielacích práv sa stabilizovali na úrovni 4,4 miliardy eur, pričom veľké európske ligy, ako sú Anglicko, Španielsko, Taliansko, Francúzsko a Nemecko, pokračujú v rovnakom vysielacom cykle ako v predchádzajúcej sezóne.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Dominancia tímov z Premier League

Anglické kluby naďalej dominujú, čo je výsledkom televíznych príjmov z Premier League. Až šesť z desiatich a deväť z dvadsiatich najväčších klubov pochádza práve z Anglicka.

Manchester United sa posunul na štvrté miesto vďaka návratu do Ligy majstrov, čím predbehol Bayern Mníchov. FC Barcelona, naopak, klesla na šiestu pozíciu kvôli renovácii svojho štadióna Camp Nou a dočasnému presťahovaniu na menší Štadión Montjuic.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie DeloitteReal MadridUEFA Európska futbalová únia