BRATISLAVA 14. júna (WEBNOVINY) – Elektronický výber mýta v máji tohto roka dosiahol 13,91 mil. eur, čo je medziročne viac o 147 tis. eur a 0,8 %. V porovnaní s aprílom príjmy z mýta stúpli o 1,49 mil. eur a 11,9 %.
Agentúru SITA o tom vo štvrtok informoval manažér pre komunikačnú stratégiu a PR mýtnej spoločnosti SkyToll, a.s. Anton Bódis.
Za päť mesiacov mýto vynieslo spolu 62,2 mil. eur, čo v porovnaní s tým istým obdobím minulého roka znamená pokles zhruba o 800 tis. eur a 1,3 %.
Najviac peňazí sa vybralo 9. mája
Za užívanie vymedzených úsekov na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v máji na mýte vybralo takmer 9,14 mil. eur a za päť mesiacov 41,55 mil. eur.
Na vymedzených úsekoch ciest I. triedy to bolo v uplynulom mesiaci 4,75 mil. eur a za päť mesiacov 20,66 mil. eur. V rámci tranzitného ticketingu sa v máji vybralo 329,5 tis. eur a od začiatku roka takmer 1,83 mil. eur.
Prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia zaplatili skoro 43 % z celkovej sumy vybraného mýta. Dňom s najvyšším výberom v rámci predošlého mesiaca bol 9. máj, kedy sa na mýte vybralo 698 771 eur. „Je to o 9,9 tis. eur viac oproti doteraz najvyššiemu dennému výberu z 30. augusta 2011,“ uviedol Bódis. V máji užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 29 643 vozidiel nad 3,5 tony.
Viac ako 200-tisíc palubných jednotiek
V elektronickom mýtnom systéme k 31. máju SkyToll evidoval 205 595 aktívnych palubných jednotiek, čo je medzimesačne viac o 2 129 kusov. Viac ako 68,6 % aktívnych palubných jednotiek užívali vozidlá zo zahraničia.
Mobilné jednotky vynucovania v máji skontrolovali na spoplatnených úsekoch ciest 202 tis. vozidiel.
Od začiatku tohto roka to bolo celkom 876 tis. vozidiel. Hliadky mýtnej polície riešili počas mája 646 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte a od vodičov zároveň vybrali mýto vo výške 19 380 eur.
Za päť mesiacov tak mobilné hliadky riešili spolu 3 391 prípadov a od vodičov vybrali mýto v celkovej sume 96 748 eur. Prevádzkovateľ mýtneho systému v máji zaevidoval 267 podaní od zákazníkov. Z tohto počtu vyhodnotil 29 podaní ako opodstatnených, v tom istom mesiaci vlani bolo opodstatnených 21 podaní.
Z opodstatnených podaní v minulom mesiaci bolo 13 reklamácií, 14 žiadostí a dva podnety. Za päť mesiacov tohto roka mýtna firma dostala celkom 1 305 podaní. Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému prijali v máji necelých 4,7 tis. hovorov a za päť mesiacov okolo 22 tis. hovorov. Mýtny internetový portál zaznamenal v máji 53,9 tis. návštev.