Slovenský start-up Simplicity svojou aplikáciou zjednodušuje komunikáciu medzi mestami a ich obyvateľmi a vďaka investícii mieri so svojou technológiou na americký trh.
Slovenský startup Simplicity (právna forma Perry Soft a.s.) dnes oznámil ukončenie ďalších investícií spolu vo výške 7 miliónov eur, ktoré získal na expanziu do USA. Fond Venture to Future Fund, Zero Gravity Capital a združenie anjelských investorov vkladajú dôveru do platformy zjednodušujúcej komunikáciu medzi mestami a ich obyvateľmi. Vďaka predchádzajúcej a súčasnej investícii sa hodnota spoločnosti v priebehu roka zvýšila niekoľkonásobne. Start-up Simplicity získal priestor pre rozvoj samotnej aplikácie a expanziu na globálnej úrovni.
Vďaka rastu počtu zákazníkov, užívateľov, vývoju nových features a zvyšujúcim sa prijmom sa hodnota od založenia startupu Simplicity zvýšila niekoľkonásobne. Súčasné investičné kolo vedie k ďalšiemu vývoju a inovácii technológie, ktorá stojí za aplikáciou Simplicity a expanzii do USA, ale aj ďalších európskych miest. Simplicity sa rozrastá aj počtom zamestnancov a do konca roku by počet mal narásť na 80.
Aplikácia Simplicity zhromažďuje všetky dôležité informácie od samosprávy, nemocníc, polície, knižníc a informácie doručuje ich občanom prostredníctvom notifikácií v smartfónoch na základe preferencií samotného používateľa. V súčasnej pandemickej situácii je viac ako kedykoľvek predtým dôležité dostávať včas overené informácie zo spoľahlivých zdrojov a vyhnúť sa tak nepravdivým správam či hoaxom.
„Som rád, že som sa stal súčasťou tímu Simplicity a môžem pomôcť tomuto start-upu splniť ich cieľ ako investor, ale zároveň ako technologický mentor pri vývoji umelej inteligencie, ktorá je súčasťou aplikácie Simplicity a podieľať sa na budovaní platformy, ktorá mení spôsob života občanov v mestách“ hovorí Roy Ramon, člen Zero Gravity Capital.
„Platforma Simplicity je bezpečný nástroj na komunikáciu medzi mestom a jeho obyvateľmi. Na rozdiel od sociálnych sietí nešíri nepravdivé informácie a hoaxy z neoverených zdrojov, ale poskytuje používateľom overené informácie. Okrem toho zapája ľudí do verejného života v ich meste a zlepšuje komunikáciu a interakciu s mestom samotným. Práve vďaka tomu podporuje koncept smart city (inteligentné mesto).“ vysvetľuje Matej Říha, predseda predstavenstva fondu Venture to Future Fund.
„Myšlienka aplikácie, ktorá zjednoduší komunikáciu medzi občanom a mestom vznikla ešte počas mojich štúdií v Dánsku, kde som si všimol, že nemám dostatok dôležitých správ z mesta. Naša platforma zabezpečí, že občanovi neunikli zásadné informácie ako zákaz parkovania počas čistenia ulice, zmena otváracích hodín na mestskom úrade, či adresa testovacieho miesta v blízkosti bydliska.“ povedal spoluzakladateľ Simplicity, Juraj Gago.
„Začalo to ako inovatívne riešenie na komunikáciu pre jedno mesto, a v súčasnosti naše white labeled aplikácie zjednodušujú život vo viac ako 100 mestách po Európe. Do USA však Simplicity mieri ako jedna aplikácia, ktorá združuje všetky mestá.”‚ pridal spoluzakladateľ Andrej Krúpa.
Informačný servis