Nákupné centrum Nivy v Bratislave navštívilo tri roky od jeho otvorenia už 50 miliónov ľudí. Podľa prieskumu takmer pätina obyvateľov Bratislavského kraja navštívi Nivy aspoň raz za týždeň.
Prieskum spoločnosti Market Vision Slovakia zo začiatku októbra ukázal, že len 4,4 percent obyvateľov kraja nenavštevuje žiadne nákupné centrum. Napriek tomu v návštevách obchodných centier neprevláda spontánnosť.
Desiatky tisíc návštev denne
„Až 7 z 10 návštev je plánovaných vopred. Vo všeobecnosti návštevníci v nákupných centrách vyhľadávajú najmä oblečenie a obuv, na druhej priečke sú návštevy gastra a reštaurácií,“ uvádza spoločnosť.
Katedrála sv. Martina v Bratislave odovzdá pozdrav Notre Dame v Paríži. Čo ich spája?
Na základe prieskumu 26 percent obyvateľov Bratislavského kraja uviedlo zelenú strechu centra ako jeden z dôvodov svojej poslednej návštevy.
„Až 19 percent opýtaných Nivy centrum navštívi aspoň raz do týždňa, denne ho navštívi už viac než 60-tisíc ľudí,“ dodáva spoločnosť.
Prepojenie s autobusovou stanicou
Obyvatelia kraja hodnotia pozitívne aj prepojenie autobusovej stanice a nákupného centra (61 percent), alebo k nemu nemajú výraznejší postoj (32 percent).
Napriek tomu bolo cestovanie autobusom jedným z dôvodov poslednej návštevy Nív len pre 24 percent opýtaných. Autobusová stanica tak podľa prieskumu nepatrí k hlavným dôvodom prečo sem ľudia chodia.