BRATISLAVA 17. októbra (WebNoviny.sk) – Nákupný patriotizmus na Slovensku stúpa. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, podľa ktorého oproti minulému roku narástol počet ľudí nakupujúcich slovenské výrobky o štyri percentuálne body.
Projekt „Pýtajme si slovenské“
V súčasnosti tak takmer 60 % ľudí nakupuje viac slovenských výrobkov ako v predchádzajúcich rokoch. Na pondelkovej tlačovej besede o tom informovalo Občianske združenie (OZ) Kvalita z našich regiónov, ktoré sa na základe týchto výsledkov rozhodlo rozšíriť svoju komunikáciu o nové témy.
V Európe nie je miesto pre dve kategórie spotrebiteľov, vyjadril sa Fico k dvojakej kvalite potravín
„OZ Kvalita z našich regiónov sa rozhodlo rozšíriť komunikáciu so spotrebiteľom o ďalšie súvisiace oblasti, ako je neplytvanie potravinami či surovinovými zdrojmi. Chceme upriamiť pozornosť na hodnoty, ktoré sú v nich ukryté. Je dôležité poukázať na ďalšie súvislosti, ktoré sú spojené s nakupovaním domácich produktov. Nesúvisí to iba s dopadom na našu ekonomiku, ale aj s dopadom na naše zdravie, životné prostredie a kvalitu života, za ktorú nesieme spoločnú zodpovednosť, a ktorú vytvárame na základe nášho správania počas života každého z nás,“ ozrejmila vývoj a budúcnosť projektu „Pýtajme si slovenské“ jeho autorka Bohumila Tauchmannová.
Opäť porovnali rakúske a slovenské potraviny, výsledky sú ešte horšie ako v prvom testovaní
Podporu projektu občianskeho združenia vyjadrili aj spoločnosť Radio Services či Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS). „Slováci kupujú čoraz viac domáce produkty v čase, keď bojujeme s problémom duálnej kvality. Domáci producenti sa snažia vyrábať zo dňa na deň kvalitnejšie produkty. ZMOS plne podporuje projekt, nakoľko čím viac sa bude dariť slovenským producentom, tým bohatšie budú mestá a obce SR a bude sa žiť lepšie,“ povedal výkonný podpredseda ZMOS Milan Muška.
Kvalita z našich regiónov
Aj ďalšie výsledky prieskumu potvrdili fakt zvyšujúceho sa záujmu Slovákov o domáce produkty.
„Z uverejnených výsledkov vyplýva, že až 60 % spotrebiteľov si myslí, že na pultoch obchodných reťazcov nie je dostatok slovenských potravín a tento podiel má stúpajúci trend, alebo, že až 63 % domácností sa rozpráva o potrebe kúpy domácich produktov. V tejto štatistike zaznamenal prieskum 6 % nárast. Téma potreby kúpy domácich produktov sa stala celospoločenskou témou, čím sme zaznamenali potešiteľné výsledky,“ uvádza vo svojej správe OZ Kvalita z našich regiónov.
Projekt Kvalita z našich regiónov slúži na podporu predaja slovenských výrobkov a služieb. Je to projekt spoločenskej zodpovednosti založený na vzdelávaní spotrebiteľa prostredníctvom mediálnych kampaní a spotrebiteľských súťaží.
Vysvetľuje, aký dopad bude mať väčšia preferencia slovenského pred zahraničným, či už v oblasti nakupovania potravín, priemyselného tovaru alebo služieb na našu ekonomiku. Poukazuje taktiež na to, ako sa takáto zmena správania spotrebiteľov odrazí na zlepšovaní kvality života na Slovensku.