BRATISLAVA 5. júla (WEBNOVINY) – Prostredníctvom internetu nakupuje na Slovensku aspoň raz za štvrťroka 62 percent používateľov internetu. Z toho necelá tretina ľudí nakupuje týmto spôsobom minimálne raz za mesiac.
Pred piatimi rokmi využívalo online obchody aspoň raz za štvrťrok 45 percent ľudí, vlani to bolo 58 percent. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu uskutočnila spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov.
„Medziročne zaznamenávame plynulý nárast vo frekvencii internetových nákupov a takýto trend očakávame aj v budúcnosti. Prispieva k tomu jednak zvyšovanie počítačovej gramotnosti a tiež aj dostupnosť internetu u väčšej časti slovenských obyvateľov. Výraznejší nárast v počte internetových nákupov a ich zvýšenej frekvencii môže priniesť hlavne prispôsobenie nákupného procesu narastajúcemu využitiu mobilných zariadení,“ uviedol zástupca riaditeľa Nielsen Admosphere Slovakia Marek Zámečník.
Index spokojnosti s internetovým nakupovaním sa drží od minulého roka na 95 percentách. Tie najlepšie skúsenosti aktuálne deklaruje necelá tretina (31 percent) tých, ktorí za ostatný rok aspoň raz nakúpili online a viac-menej dobré skúsenosti uvádza 64 percent nakupujúcich. Všeobecne platí, že najspokojnejšími zákazníkmi sú ľudia vo veku od 15 do 24 rokov. Záporne hodnotia nákupy online len dve percentá zákazníkov.
Informácie agentúre SITA poskytla PR špecialistka spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia Pavla Chlebounová.