Nálada spotrebiteľov eurozóny sa vo februári zlepšila

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Spotrebiteľ, obchod, USA
Foto: SITA/AP

BRUSEL 17. februára (WEBNOVINY) – Dôvera spotrebiteľov v eurozóne sa vo februári mierne zlepšila, čo naznačuje, že sedemnásťčlenný blok prekonáva vplyv dlhovej krízy. Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý zostavuje Európska komisia, podľa predbežného odhadu vzrástol vo februári na úroveň mínus 9,9 bodu z januárovej úrovne mínus 11,2 bodu a je vyššie aj v porovnaní s decembrom, kedy bol na úrovni mínus 11 bodov. Januárovú hodnotu indexu pritom revidovali mierne nahor z pôvodne udávanej úrovne mínus 11,4 bodu.

Index dôvery spotrebiteľov v rámci celej 27-člennej Európskej únie sa vo februári zlepšil na mínus 12,4 bodu z januárových mínus 12,6 bodu. Pre udržateľný ekonomický rast eurozóny je podľa analytikov dôležitý práve silný súkromný dopyt. Obmedzujú ho však úsporné opatrenia viacerých európskych vlád a turbulencie na finančných trhoch.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať