Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v spolupráci s rakúskym dopravcom Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) v tomto roku prepravili autovlakom z Bratislavy a Viedne do chorvátskeho Splitu a späť takmer 19-tisíc dovolenkárov.
Ich počet oproti roku 2022 vzrástol o 115 % pre dlhšiu prevádzku a častejšie vypravovanie vlaku do centra Dalmácie pri Jadranskom mori.
Podiel Bratislavy stúpol
Ako slovenský národný vlakový dopravca informoval, podiel cestujúcich z Bratislavy presiahol 20 %. Vlani ich bolo necelých 12 % z celkových skoro 9-tisíc pasažierov vlaku do a zo Splitu.
Tento rok vlak popri cestujúcich odviezol aj približne 2,5-tisíca vozidiel, z toho 1 829 motoriek a 637 áut. Je to o 144 % viac oproti predchádzajúcemu roku s prepravenou tisíckou vozidiel.
Za nárastom prepravy cestujúcich, áut i motoriek je zvýšená frekvencia vypravovania vlaku z Bratislavy z dvoch na tri spoje týždenne, rovnako aj pri ceste späť zo Splitu.
Autovlak má potenciál
Vlak zároveň tuto sezónu jazdil skoro o mesiac a pol dlhšie – od 3. mája do 7. októbra, vlani od 3. júna do 24. septembra.
„Aj pred letnou sezónou 2023 sme vedeli, že autovlak do Splitu má veľký potenciál,” uviedol člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček. Tento vlak si podľa neho za tri roky svojej prevádzky získal veľkú popularitu.
„Cesta do chorvátskej dovolenkovej destinácie sa ani týmto dovolenkovým obdobím neskončila a s očakávaním nazeráme do budúcnosti, ktorá nás čaká počas nasledujúcich sezón,” podotkol Martinček.
Cesta sa predĺžila
Pre zosuv svahu a výluky v Rakúsku či povodne v Slovinsku musel vlak jazdiť odklonom, čo cestu predĺžilo. „Aktuálne rokujeme s partnermi o tom, ako v budúcej sezóne môžeme takéto meškania eliminovať,” dodala ZSSK.
Napriek neustále zvyšujúcemu sa rastu cien a inflácii vlakové lístky v limitovanej ponuke pre osoby do Splitu ostali v porovnaní s minulým rokom cenovo totožné.
Vozne na hranici životnosti nahradzujú novými, pre cestujúcich prinášajú pohodlie a služby hodné 21. storočia (foto)
EuroNight mohol prepraviť 20 osobných automobilov, bol radený z najmodernejšieho klimatizovaného oddielového vozňa ZSSK na sedenie, z klimatizovaných lôžkových vozňov a ležadlového vozňa. Lístok v lôžkovom vozni zahŕňal aj privítací nápoj a plnohodnotné raňajky.
Počas celej prepravy si mohli cestujúci vo vlaku zakúpiť tiež občerstvenie a nápoje, a to v lôžkovom vozni.