Nová vetva D1D4 z Jaroviec na Trnavu za dva mesiace odbremenila Bratislavu od viac ako 40-tisíc ťažkých nákladných vozidiel. K zníženiu tranzitu prispelo aj jeho presmerovanie mimo frekventovaného Prístavného mosta, čo prináša pozitívne dopady na hluk a kvalitu ovzdušia v dotknutých častiach hlavného mesta.
Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS), medziročné porovnanie intenzity nákladnej dopravy na Prístavnom moste za marec a apríl ukazuje pokles o vyše 40-tisíc kamiónov. „Po marcovom zákaze tranzitu nákladných vozidiel nad 7,5 tony v smere zo západu na Trnavu cez Prístavný most je tak hlavné mesto v priemere odbremenené o ďalších 650 ťažkých nákladných áut denne,“ uviedla spoločnosť.

Motoristi majú k dispozícii ďalšiu časť križovatky D1/D4, podľa ministra Ráža sa zvýši komfort na cestách - VIDEO
Rozšírenie D1 a prepojenie D1D4 podľa NDS prináša úžitok nielen dopravcom, ale aj širokej verejnosti. Odklonenie kamiónovej dopravy z Prístavného mosta znižuje hluk, emisie a zlepšuje celkovú dopravnú situáciu v Bratislave. K zlepšeniu dopravy prispela aj nová vetva Zlaté Piesky – Jarovce, ktorá nedávno spojila D1 s obchvatom D4. Táto trasa zjednodušuje dopravu najmä obyvateľom východnej časti mesta a zároveň skracuje čas nákladnej tranzitnej doprave.

Diaľnica D1 v smere do Trnavy bude uzavretá, polícia pripomína vodičom obchádzkovú trasu - FOTO
V priebehu tohto roka by mal byť tranzit z Prístavného mosta odklonený aj v opačnom smere – od Trnavy na západ. Stane sa tak po otvorení vetvy Trnava – Jarovce, ktorá je aktuálne vo výstavbe. Podľa NDS by mohla byť sprístupnená už počas leta, pričom sa predpokladá, že po jej otvorení obchvat odľahčí dopravu o viac než tisíc nákladných vozidiel denne.