Bratislavu s inými metropolami spojí vysokorýchlostná trať, ministerstvo dopravy zverejnilo možný čas jej vybudovania

Vysokorýchlostná trať, trať
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Vysokorýchlostná železničná trať prepojí hlavné mestá Poľska, Česka, Slovenska a Maďarska, ako aj ďalších európskych krajín. Bude spájať Varšavu, Ostravu, Brno, Bratislavu, Győr s budúcim napojením na Viedeň a Budapešť s možným prepojením na Bukurešť.

Je to jeden zo záverov stretnutia predstaviteľov ministerstiev dopravy krajín Vyšehradskej skupiny (V4) v Budapešti.

Predpokladaný čas vybudovania

„Ide o projekt celoeurópskeho významu, ktorého cieľom je prepojenie hlavných miest Európy vysokorýchlostnou železnicou. Na trati by mali premávať vlaky s minimálnou rýchlosťou 250 kilometrov za hodinu,“ informoval na sociálnej sieti štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav Kmeť (nom. Sme rodina).

„Aj keď neodzneli presné termíny spustenia tejto trate, predpokladá sa, že by mala byť vybudovaná do polovice tridsiatych rokov,“ poznamenal.

Prebratie dopravnej agendy krajín V4

Na stretnutí v maďarskej metropole sa podľa štátneho tajomníka zhodli na spoločnom súhlasnom stanovisku k revidovaniu TEN-T koridorov prechádzajúcich Poľskom, Českom, Slovenskom a Maďarskom.

„Počas stretnutí sme si vymenili aj informácie o železničnej doprave v jednotlivých krajinách. Na záver sme podpísali memorandum o porozumení a spolupráci pri vývoji a testovaní kooperatívnej, prepojenej a automatizovanej mobility,“ priblížil Kmeť.

Slovensko zároveň symbolicky prebralo dopravnú agendu krajín V4, od 1. júla 2022 bude rok predsedať tejto skupine stredoeurópskych štátov. Najbližšie pracovné stretnutia už budú na Slovensku.

Príprava štúdie uskutočniteľnosti

Slovensko pokračuje v príprave štúdie uskutočniteľnosti v rámci medzinárodného projektu krajín V4 na prepojenie Budapešti, Bratislavy, Prahy a Varšavy vysokroýchlostnou železnicou.

Železnice SR obstarávajú dodávateľa národnej štúdie uskutočniteľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4 pre traťové úseky na území Slovenska. Hotová by mala byť do dvoch rokov, jej odhadovaná hodnota dosahuje 1,55 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Jaroslav Kmeť
Firmy a inštitúcie V4 Vyšehradská štvorkaŽSR Železnice Slovenskej republiky