- aktualizované 27. apríla 18:01
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) potvrdila, že vybudovanie druhej rúry tunela Branisko na diaľnici D1 je v pláne. V tejto súvislosti pripravuje súťažné podklady na zhotoviteľa štúdie realizovateľnosti a zámeru k posudzovaniu vplyvov na životné prostredie (EIA).
Uviedol to mediálny tím spoločnosti. Potom bude podľa NDS nasledovať proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania. „Analýzy nám už potvrdili, že výstavba ľavej rúry je technicky možná aj počas prevádzky pravej rúry,“ uviedol ďalej mediálny tím.
Diaľničiari vyhlásili verejnú súťaž na vybudovanie druhej rúry tunela Branisko
Hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková neskôr popoludní v tlačovej správe spresnila, že spoločnosť už vyhlásila verejnú súťaž na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre 2. profil D1 Beharovce — Branisko. Zverejnená bude na portáli Úradu pre verejné obstarávanie.
Predmetom zákazky je štúdia v zmysle požadovaných variant a alternatív projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1 a zákazka bude zahrňovať aj rekonštrukciu pravej tunelovej rúry. Odhadovaná hodnota zákazky je 235-tisíc eur.
Tunel Branisko
Prvý a najdlhší slovenský diaľničný tunel Branisko si v tomto roku pripomenie 20. výročie, otvorili ho pre motoristov 29. júna 2003.
Jednorúrový tunel s obojsmernou premávkou má dĺžku 4 975 metrov, nachádza sa na úseku diaľnice D1 medzi Beharovcami a Fričovcami na rozhraní okresov Levoča a Prešov, v katastrálnom území obcí Široké a Korytné.
Podľa hovorkyne bola v roku 2022 priemerná denná intenzita na úseku tunela Branisko cez 16-tisíc vozidiel za 24 hodín.