Cesta medzi Popradom a Starým Smokovcom, považovaná aj za vstupnú bránu do Tatier, má za sebou ďalšiu etapu rekonštrukcie. So stavebnými prácami začali vlani v máji a oproti pôvodnému plánu sa ich podarilo ukončiť s predstihom.
Išlo na ne približne 2,4 milióna eur. Cieľom bolo zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, zvýšiť dopravný komfort, predĺžiť životnosť cesty a zlepšiť systém jej odvodnenia.
Vrchnú časť urobili najskôr
Kraj v roku 2020 ukončil rekonštrukciu vrchnej časti cesty medzi Popradom a Smokovcom za viac ako 2,8 milióna eur, išlo o viac ako päťkilometrový úsek.
S prácami v druhej časti úseku pri Poprade sa začalo v polovici minulého roka, týkali sa viac ako trojkilometrového úseku, ktorý je prepojený priamo s diaľnicou.
Prešovský kraj začína s obnovou Cesty slobody vo Vysokých Tatrách, práce by mali trvať päť rokov
Rekonštrukciu pre Správu a údržbu ciest Prešovského samosprávneho kraja realizovala spoločnosť Eurovia SK.
Účelom stavebných prác bolo odstrániť nevyhovujúci stavebno-technický stav vozovky a systém odvodnenia. Financoval ich Prešovský samosprávny kraj z Integrovaného regionálneho operačného programu.
Opravili tri kilometre
Rekonštrukcia spočívala vo výmene horných asfaltových vrstiev vozovky, úprave priekop, kanalizácií a bezpečnostných zariadení. Obnovené boli aj mosty nad Velickým a Červeným potokom.
„Celková dĺžka opraveného úseku je 3 077 metrov. Šírka jazdných pruhov je 3,5 metra a spevnená krajnica má rozmer 1,5 metra. Výmenou poškodených horných asfaltových vrstiev vozovky odstránili poruchy krytu vozovky. Zníži sa tak aj škodlivý vplyv dopravy na životné prostredie a obyvateľstvo. Eliminujú sa otrasy, hlučnosť a prašnosť, ktoré vyplývali z prejazdu automobilov po vozovke s priečnymi a pozdĺžnymi nerovnosťami,“ informovala hovorkyňa realizátora rekonštrukčných prác Simona Tančáková.
Pôvodný povrch vozovky, ktorá prechádza katastrálnymi územiami mesta Poprad – Veľká a obce Veľký Slavkov, bol podľa jej slov poškodený rozvetvenými priečnymi a pozdĺžnymi trhlinami, mozaikovými trhlinami, lokálnymi výtlkmi a opakovane opravovanými miestami. Poškodené boli aj dláždené rigoly a vpusty cestnej kanalizácie.