Magistrát Bratislavy oznámil zvýšenie cien cestovania v mestskej hromadnej doprave (MHD). Podľa Cyklokoalície sa zmena najviac dotkne najzraniteľnejších obyvateľov a mesto ide proti vlastným cieľom v oblasti dopravy.
Reakcia na infláciu
Cyklokoalícia kritizuje, že zároveň nepríde k zvýšeniu poplatkov za parkovanie a mesačný lístok tak bude drahší ako parkovacia karta na celý rok.
Tempo výstavby Petržalskej električky sa zrýchľuje, trať má byť hotová do konca roka (video)
Podľa vyjadrení mesta na štvrtkovom zastupiteľstve od 1. marca 2025 zdražie najpoužívanejší 30-minútový lístok a ročná električenka o 10 percent, ostatné lístky o 12,6 percenta. Jedinou výnimkou je žiacky predplatný cestovný lístok, ktorého sa zmena nedotkne. Má ísť o reakciu na infláciu a konsolidačné opatrenia vlády, ktorá by podľa Cyklokoalície bola pochopiteľná, keby sa nedotkla len cestujúcich MHD.
Zvýšenie parkovaného
Zdraženie MHD v Bratislave prichádza po menej ako dvoch rokoch, naposledy k nemu došlo v roku 2023.
Bratislavské Nové Mesto sa pripravuje na spustenie ďalšej parkovacej zóny PAAS, dôjde aj k zmene organizácie dopravy
„Ani vtedy však neprišlo k zvýšeniu cien parkovného, ktoré v Bratislave zostávajú od zavedenia systému PAAS nemenné,“ uvádza Cyklokoalícia. Zároveň dodáva, že už v máji 2023 sa zhodli na potrebe zvýšenia parkovného aj členovia mestskej Komisie dopravy a informačných systémov.
Vodiči a dispečeri poskytujú medzi prvými prvú pomoc, Dopravný podnik Bratislava prispel k otvoreniu výcvikového centra pre záchranárov (foto)
„Samotný Plán Bratislava 2030 ako základný strategický dokument mesta konštatuje, že práve nedostatočná regulácia parkovania automobilov v súčasnosti negeneruje príjmy, ktoré by mesto mohlo využiť a investovať do ďalšieho rozvoja udržateľných foriem mobility,“ hovorí prezident Cyklokoalície Dan Kollár.
Zdražovanie zasiahne najzraniteľnejších
Mesto podľa neho zobralo zdražovanie z nesprávneho konca a najviac tým zasiahne najzraniteľnejších.
Petržalčania sú nespokojní s parkovacím systémom PAAS, väčšina chce referendum
„Ide o výsmech všetkým, ktorí sú z ekonomických či zdravotných dôvodov odkázaní len na cestovanie MHD, ale aj tým, ktorí si udržateľnejší mód dopravy vyberajú, lebo im záleží na ich meste a životnom prostredí v ňom,“ doplnil Kollár.
Mesto sa v Pláne Bratislava 2030 zaviazalo znížiť podiel automobilovej dopravy z 39 percent na 30 percent práve presunom do MHD či na bicykle.