Cyklokoalícia kritizuje zdražovanie v bratislavskej MHD, cena najpoužívanejšieho lístka bude vyššia o 10 percent

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dopravný podnik mesta Bratislava, MHD, autobusy MHD, Bratislava
Foto: ilustračné, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Magistrát Bratislavy oznámil zvýšenie cien cestovania v mestskej hromadnej doprave (MHD). Podľa Cyklokoalície sa zmena najviac dotkne najzraniteľnejších obyvateľov a mesto ide proti vlastným cieľom v oblasti dopravy.

Reakcia na infláciu

Cyklokoalícia kritizuje, že zároveň nepríde k zvýšeniu poplatkov za parkovanie a mesačný lístok tak bude drahší ako parkovacia karta na celý rok.

Podľa vyjadrení mesta na štvrtkovom zastupiteľstve od 1. marca 2025 zdražie najpoužívanejší 30-minútový lístok a ročná električenka o 10 percent, ostatné lístky o 12,6 percenta. Jedinou výnimkou je žiacky predplatný cestovný lístok, ktorého sa zmena nedotkne. Má ísť o reakciu na infláciu a konsolidačné opatrenia vlády, ktorá by podľa Cyklokoalície bola pochopiteľná, keby sa nedotkla len cestujúcich MHD.

Zvýšenie parkovaného

Zdraženie MHD v Bratislave prichádza po menej ako dvoch rokoch, naposledy k nemu došlo v roku 2023.

„Ani vtedy však neprišlo k zvýšeniu cien parkovného, ktoré v Bratislave zostávajú od zavedenia systému PAAS nemenné,“ uvádza Cyklokoalícia. Zároveň dodáva, že už v máji 2023 sa zhodli na potrebe zvýšenia parkovného aj členovia mestskej Komisie dopravy a informačných systémov.

„Samotný Plán Bratislava 2030 ako základný strategický dokument mesta konštatuje, že práve nedostatočná regulácia parkovania automobilov v súčasnosti negeneruje príjmy, ktoré by mesto mohlo využiť a investovať do ďalšieho rozvoja udržateľných foriem mobility,“ hovorí prezident Cyklokoalície Dan Kollár.

Zdražovanie zasiahne najzraniteľnejších

Mesto podľa neho zobralo zdražovanie z nesprávneho konca a najviac tým zasiahne najzraniteľnejších.

„Ide o výsmech všetkým, ktorí sú z ekonomických či zdravotných dôvodov odkázaní len na cestovanie MHD, ale aj tým, ktorí si udržateľnejší mód dopravy vyberajú, lebo im záleží na ich meste a životnom prostredí v ňom,“ doplnil Kollár.

Mesto sa v Pláne Bratislava 2030 zaviazalo znížiť podiel automobilovej dopravy z 39 percent na 30 percent práve presunom do MHD či na bicykle.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem
Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Dan Kollár
Firmy a inštitúcie Cyklokoalícia