Diaľničiari najazdili počas zimnej sezóny 380-tisíc kilometrov a spotrebovali 26-tisíc ton posypu

Podľa počtu výjazdov boli intenzívnejšie výkony pod Tatrami v Mengusovciach a na Liptove, ďalej na Kysuciach, vo Zvolene a v Košiciach.
Dialnica d1
Bratislavský obchvat diaľnice D1. Foto: ilustračné, SITA/Ján Slovák

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) počas uplynulej zimnej sezóny spotrebovala 26-tisíc ton chemického posypového materiálu. Sypače, stroje a mechanizmy diaľničiarov od novembra 2024 do polovice apríla 2025 najazdili 380-tisíc kilometrov.

Zjazdnosť takmer 1 200 kilometrov diaľnic, rýchlostných a ostatných ciest, ktoré NDS udržiava, zabezpečovalo 715 zamestnancov s 299 kusmi zimnej techniky. Ako diaľničiari informovali, z pohľadu počtu výjazdov boli intenzívnejšie výkony pod Tatrami v Mengusovciach a na Liptove, ďalej na Kysuciach, vo Zvolene a v Košiciach.

„Za každým bezpečným kilometrom je precízna práca našich dispečerov, vodičov mechanizmov, technikov a mnohých ďalších kolegov. Zaistiť bezpečné a dostupné diaľnice je našou prioritou,“ uviedol podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ NDS Rastislav Droppa.

NDS investuje každoročne do obnovy techniky a snaží sa skvalitniť monitoring infraštruktúry. Ako uviedol Droppa, nové dopravné riešenie v extrémnych zimných podmienkach priniesli motoristom napríklad v úseku podtatranskej D1. Spočíva v doplnení premenného dopravného značenia, upozorňujúceho na tzv. „bielu tmu“.

„Biela tma vzniká, keď je okolie diaľnice pokryté snehovou pokrývkou a zároveň je hmla alebo dochádza k vysokému zvíreniu snehu, čo má za následok takmer nulovú viditeľnosť. Počas tohto úkazu dochádza k problematickej orientácii, ochromeniu a často až k zastaveniu dopravy. Novým opatrením sme zabezpečili odklon dopravy mimo tejto nebezpečnej klimatickej situácie,“ vysvetlil prevádzkový riaditeľ NDS.

Viac k osobe: Rastislav Droppa
Firmy a inštitúcie: NDS Národná diaľničná spoločnosť

Odporúčané