Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) vyhlasuje súťaž na technologické vybavenie tunela Višňové, vrátane informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala.
V rámci prípravy tendra veľmi intenzívne komunikovala s analytikmi Inštitútu dopravnej politiky a Útvaru hodnoty za peniaze, pričom pri hodnotiacich kritériách do značnej miery zohľadnila ich odporúčania. Ako vo štvrtok informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková, predpokladaná hodnota zákazky je takmer 71,5 mil. eur.
Kritéria tendra
Kritériami súťaže na technológiu budúceho najdlhšieho tunela Slovenska sú okrem ceny aj predĺžená záručná doba, záručný servis a lehota výstavby.
Záujemcovia môžu svoje ponuky predkladať do 25. októbra 2022. Predmetom zákazky je naprojektovanie a realizácia kompletného technologického vybavenia tunela Višňové a informačného systému uvedeného úseku D1, vrátane záručného servisu, v podmienkach žltého FIDIC-u.
„Vyhlásenie súťaže je ďalším významným míľnikom pri stavbe tunela Višňové. Bezpečnosť je pre nás absolútnou prioritou, a preto budeme dbať na to, aby sme súťažou zabezpečili do tunela Višňové najmodernejšie dostupné technológie,“ uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina).
Prepojenie Bratislavy a Košíc
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a po dokončení bude najdlhší na Slovensku. Celý diaľničný úsek vrátane tunela, ktorý od minulého roka dokončuje združenie na čele so spoločnosť Skanska SK, a. s., bude mať dĺžku 13,5 kilometra.
Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala je zároveň súčasťou plánovaného komplexného diaľničného prepojenia Bratislavy a Košíc diaľnicou. Úsek začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde nadväzuje na predchádzajúci úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
Za križovatkou trasa diaľnice postupuje smerom na východ, pretína katastre obcí Porúbka, Rosina, Višňové až splynie s tunelom Višňové.
Tunel prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmich kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná Skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1.