Do verejnej súťaže na stavbu privádzača na diaľnici D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto predložilo svoje cenové ponuky deväť záujemcov. Tender na zákazku s predpokladanou hodnotou 19 miliónov eur vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začiatkom decembra minulého roka.
Kritériom bude najnižšia cena
Hodnotiacim kritériom bude najnižšia navrhovaná cena za výstavbu. Súťažná komisia diaľničiarov aktuálne vyhodnotí cenovú časť a posúdi aj splnenie všetkých podmienok účasti.
Cena a termín dostavby diaľnice s tunelom Višňové zostávajú aj po výbere staviteľa otázne
Ako informovala Eva Žgravčáková, vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS, ponuky predložili spoločnosti Metrostav (vyše 13,65 milióna eur bez DPH), SMS + Viacorp (vyše 13,97 milióna eur bez DPH), Hochtief + Tubau + MBM Group (vyše 15,72 milióna eur bez DPH), Swietelsky (takmer 15,99 milióna eur bez DPH), Váhostav + Combin (vyše 16,65 milióna eur bez DPH), Doprastav (vyše 16,77 milióna eur bez DPH), Porr (vyše 16,96 milióna eur bez DPH), Eurovia (vyše 17,42 milióna eur bez DPH) a Strabag (vyše 17,67 milióna eur bez DPH).
Zlepšenie dopravnej situácie
Stavba privádzača rieši prepojenie cesty I/11, budúcej diaľnice D3, cesty tretej triedy a miestnej komunikácie pri priemyselnom parku Kysucké Nové Mesto.
Dokončenie obchvatu R4 pri Prešove je priorita, Doležal by petíciu za výstavbu podpísal ako prvý
Diaľničný privádzač zlepší podľa NDS dopravnú situáciu na frekventovanej križovatke v Radoli, pomôže logistike podnikov, odľahčí mesto a obyvateľom regiónu Dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry.
Jeho benefitom má byť aj menej hluku a emisií, zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy. Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa práve prostredníctvom privádzača napojí na európsku diaľničnú sieť. Stavať by sa mal podľa NDS dva roky.