Plánovaný obchvat Levíc na ceste prvej triedy I/51 má podľa zoznamu cestných projektov hlavnú prioritu, na výstavbu nie je pripravený a tak skoro sa stavať ani nebude.
Napriek tomu, že tento projekt má najvyššiu prioritu, to podľa ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nom. Sme rodina) ešte neznamená, že sa dostane najskôr do výstavby.
Kapacita cesty dosahovala 89 percent
„Možno v očiach obyvateľstva sa neposunul, ale obchvat Levíc je najvyššou prioritou, ale s najnižšou pripravenosťou. To, že sa pripravuje, alebo že sa tam robia konania v oblasti environmentálnej štúdie, alebo územného plánovania, jednoducho obchvat najbližšie roky do výstavby nepôjde, lebo nie je pripravený,“ povedal Doležal vo vysielaní na sociálnej sieti.
Dovtedy sa podľa neho budú stavať a financovať stavby, ktoré sú v procese výstavby alebo vo vysokom štádiu prípravy.
Doležal skritizoval cestárov za tender na rekonštrukciu panelovej cesty medzi Chocholnou a Mníchovou Lehotou
Podľa zoznamu investičných priorít v cestnej infraštruktúre, ktorý ministerstvo dopravy a výstavby pripravilo a vláda schválila v roku 2020, je obchvat Levíc na prvom mieste.
Pripravenosť projektu je v štádiu štúdie realizovateľnosti, predpokladané investičné náklady na výstavbu obchvatu v dĺžke štyroch kilometrov v čase prípravy materiálu boli takmer 15 mil. eur. Kapacita cesty I/51 v Leviciach dosahovala vtedy 89 percent.
V zozname je vyše sto projektov
Na základe zoznamu investičných priorít v cestnej infraštruktúre sa má riadiť príprava, výstavba aj údržba diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy v tomto desaťročí.
Slováci si minulý rok doviezli o niečo menej nových áut, na Slovensko sa dostali väčšinou staršie autá
Rezort dopravy pripravoval dokument spolu s Útvarom hodnoty za peniaze na ministerstve financií.
Zoznam s viac ako stovkou projektov vznikol podľa kritérií ako dopravná intenzita, spoločenská priorita a pomer nákladov a prínosov. Na zoznam priorít nadväzuje harmonogram prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry.