Dopravný podnik Bratislava dokončil druhú etapu modernizácie depa Jurajov dvor

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
||
Dopravný podnik Bratislava dokončil druhú etapu modernizácie depa Jurajov Dvor. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Celkové investičné náklady na projekt  predstavovali 8,143 milióna eur bez DPH, z toho podpora finančných prostriedkov z Európskej únie bola 6,754 milióna eur bez DPH. 

BRATISLAVA – Dopravný podnik Bratislava, a. s., (DPB) ukončil druhú etapu modernizácie údržbovej základne mestskej hromadnej dopravy Jurajov Dvor. V rámci danej etapy vybudovali nastavovaciu a skúšobnú halu električiek, novú trolejbusovú výpravňu a prevádzkové plochy trolejbusov.

Celkové investičné náklady na projekt podľa hlavného mesta a DPB predstavovali 8 143 153 eur bez DPH, z toho podpora finančných prostriedkov z Európskej únie bola 6 753 775 eur bez DPH. „Mesto by si takéto investície nemohlo zo svojho rozpočtu dovoliť a preto veľmi vítame pomoc Európskej komisie a riadiaceho orgánu ministerstva dopravy, ktoré nám tieto prostriedky poskytli,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal v zmodernizovanej vozovni Jurajov Dvor. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Plocha pre 56 trolejbusov, hala električiek a výpravňa

Ministerstvo dopravy a výstavby informovalo, že nová údržbová základňa mestskej hromadnej dopravy má odstavnú plochu pre 56 kĺbových trolejbusov, nastavovaciu a skúšobnú halu električiek a výpravňu pre vodičov. „Ministerstvo dopravy podporuje mestskú integrovanú dopravu. V Bratislave sme vymenili kompletný vozový park trolejbusov a tiež z eurofondov bolo financovaných 60 nových električiek,“ priblížil minister dopravy Arpád Érsek. Nové depo podľa neho zaistí bezpečnosť, komfort a kvalitu cestovania verejnou osobnou dopravou.

Podmienky na servis pre novú generáciu vozidiel

Podľa predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa DPB Milana Urbana sa modernizáciou zázemia určeného na údržbu vozidlového parku vytvárajú podmienky na zabezpečovanie kvality servisu na úrovni požadovanej novou generáciou dopravných prostriedkov. „Tak, aby sme bez poklesu prevádzkových parametrov dosahovali očakávanú kvalitu cestujúcou verejnosťou,“ uviedol Urban.

Zľava minister dopravy a výstavby Arpád Érsek, generálny riaditeľ DPB Milan Urban, ekonomická radkyňa Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Lívia Vašáková a predseda Dozornej rady DPB Rasťo ŽŽitný počas brífingu. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Prvá etapa obnovy vozovní skončila pred troma rokmi

DPB dokončil ešte v roku 2015, taktiež z prostriedkov EÚ, prvú etapu modernizácií vozovní Jurajov Dvor a Hroboňova v súvislosti s masívnou obnovou vozidlového parku. Ten sa v tom čase rozrástol o 60 nových električiek, kompletne sa vymenil celý trolejbusový park a pribudlo aj sto nových autobusov. Aj z tohto dôvodu sa zmodernizovali jednotlivé pracoviská, ktoré boli v pôvodnom stave 40 až 50 rokov.

Vozovňa Hroboňova prešla výraznými zmenami

Vtedajšia modernizácia priniesla podniku historicky prvý podúrovňový sústruh, ktorý zabezpečil rýchlejšie a komfortnejšie opravy električiek, no taktiež lepšie podmienky pre zamestnancov. Dokončené boli modernizácia ľahkej údržby trolejbusov, električiek a modernizácia opráv haly autobusov.

Výraznými zmenami prešli aj pracoviská vo vozovni Hroboňova, kde bola vybudovaná protihluková stena, nakoľko je vozovňa v obytnej zóne a vo všetkých prevádzkach pribudli nové automatické vchodové vráta so zvukovou izoláciou. Celkové investičné náklady vtedy predstavovali 12 591 895 eur bez DPH.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie DPB Dopravný podnik Bratislava