Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v piatok odovzdali do užívania zrekonštruované druhé nástupište na Železničnej stanici Trnava.
Rekonštrukcia tohto nástupišťa stála vyše 6,5 mil. eur a začala v novembri pred rokom. Otvorením nástupišťa č. 2 sa podľa štátneho správcu železničnej infraštruktúry významným spôsobom zvýši úroveň a komfort cestovania, nástupište spĺňa medzinárodné pravidlá aj pre pohyb imobilných a nevidiacich cestujúcich.
„Železničná stanica v Trnave tak má zmodernizované už všetky nástupištia a spolu s vynovenou výpravnou budovou a moderným dispečerským centrom patrí k najmodernejším v rámci Slovenska,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Rekonštrukcia zahŕňala aj úpravu trakčného vedenia
Rekonštrukcia druhého nástupišťa zahŕňala realizáciu nového zastrešenia nástupíšť, realizáciu nového mobiliáru, informačný, kamerový a orientačný systém, ako aj úpravu výstupu z podchodu, rekonštrukciu izolácie mostov pod koľajami č. 104, 106, rekonštrukciu železničného spodku a zvršku koľají č. 103, 105. Súčasťou rekonštrukcie bola aj úprava trakčného vedenia, nových rozvodov nízkeho napätia a osvetlenia nástupišťa, úpravu elektrických ohrievačov vody a úpravu zabezpečovacieho zariadenia.

Pokračuje druhá časť rekonštrukcie
„V Železničnej stanici Trnava naďalej pokračuje druhá časť rekonštrukcie, a to realizácia vstupu a výstupu z podchodov,“ uviedla Pavliková. Táto rekonštrukcia zahŕňa informačný systém, rozhlasové zariadenie, kamerový systém, preložku vedení ŽSR, stavebné práce (objekt prepojenia bývalého batožinového podchodu s podchodom pre cestujúcu verejnosť, úpravy napojenia jestvujúcich podchodov, napojenie chodníka na Dohnányho ulicu, dažďovú kanalizáciu), elektroinštaláciu, bleskozvod, prípojku nízkeho napätia, mobiliár, orientačný systém.

Výstavba má trvať do konca tohto roka
„Počas železničnej výluky, ktorá začala 5. marca 2018 a trvala do dnes (piatok), teda 187 dní, bolo nutné v Železničnej stanici Trnava preorganizovať železničnú dopravu, pristavovanie a vypravovanie vlakov, ako aj usmerniť pohyb cestujúcich,“ priblížila Pavliková. Celú investíciu podľa nej hradia ŽSR z vlastných zdrojov, kompletné ukončenie výstavby v železničnej stanici sa predpokladá v decembri tohto roka.
