Hlavné európske letecké firmy refundovali viac ako pol milióna poukazov za lety zrušené počas pandémie

Európska komisia informovala, že letecké firmy kontaktovali viac ako 2,5 milióna spotrebiteľov, ktorí mali nevyužité poukazy, pričom viac ako 500-tisíc z nich sa rozhodlo vymeniť ich za peniaze.
Covid 19, cestovanie
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Európska komisia (EK) a úrady na ochranu spotrebiteľov v jednotlivých členských štátoch Európskej únie (EÚ) dostali od 16 hlavných európskych leteckých spoločností potvrdenie, že refundovali viac ako 500-tisíc poukazov, ktoré dali spotrebiteľom za zrušené lety počas pandémie koronavírusu.

Viac o téme: Koronavírus

Ide o výsledok dialógu medzi EK a Kooperačnou sieťou ochrany spotrebiteľov (CPC Network), ktorý viedli v roku 2021 s cieľom riešiť následky rozsiahleho a bezprecedentného rušenia letov na začiatku pandémie. EK o tom informovala v piatok na svojej internetovej stránke.

V rámci dialógu z roku 2021 sa letecké firmy zaviazali k opatreniam na zosúladenie svojej praxe s legislatívou Európskej únie v oblasti práv spotrebiteľov a pasažierov.

Súčasťou týchto záväzkov je včasná refundácia pasažierov, lepšie informovanie spotrebiteľov o ich právach v súvislosti s rušením letov a ponúknutie možnosti vymeniť za peniaze všetky poukazy vydané spotrebiteľom za zrušené lety. Letecké firmy kontaktovali viac ako 2,5 milióna spotrebiteľov, ktorí mali nevyužité poukazy, pričom viac ako 500-tisíc z nich sa rozhodlo vymeniť ich za peniaze.

Letecké firmy implementovali svoje záväzky v súvislosti s krízou rozsiahleho rušenia letov v roku 2020. Spotrebitelia sú lepšie informovaní o svojich právach a refundovali sa milióny eur. Apelujem však na letecké firmy, aby pokračovali vo svojej snahe aj teraz, keď pasažieri opäť zažívajú početné meškania a rušenia letov,“ povedal eurokomisár pre spravodlivosť Didier Reynders.

Firmy a inštitúcie: EK Európska komisiaEU Európska únia

Odporúčané