Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký zároveň upozorňuje, že zavádzanie zmien do praxe a sprísňovanie podmienok by malo byť pripravené v dostatočnom predstihu.
Sprísňovanie podmienok na absolvovanie technickej a emisnej kontroly automobilov, ktoré prispeje k zvyšovaniu bezpečnosti na cestách, má svoj význam a opodstatnenie. Myslí si to riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Rastislav Cenký.
Zavádzanie zmien do praxe a sprísňovanie podmienok by však malo byť pripravené v dostatočnom predstihu, aby to negatívne neovplyvnilo zákazníkov.
„Ak Ministerstvo dopravy a výstavby SR pristupuje k sprísňovaniu podmienok, zrejme sa tak deje na základe toho, že disponuje informáciami o nedostatočnom výkone kontrol zo strany niektorých subjektov,“ uviedol Cenký pre agentúru SITA.
„Ak je to tak, je potrebné zamerať sa na tie stanice technickej kontroly, kde boli v minulosti zaznamenané pochybenia týkajúce sa kvality vykonanej technickej kontroly a pristupovať v takýchto prípadoch k prísnemu sankcionovaniu a k odoberaniu licencií,“ uviedol Cenký.
Aby nedoplácali motoristi
Neustále sprísňovanie podmienok preto, že sa chceme vyhnúť nepoctivým konaniam, podľa riaditeľa IDH totiž môže mať vplyv aj na cenu za tieto služby, ktoré platia občania – motoristi.
„Súhlasíme, že podmienky pre vydávanie povolení na stanice technickej kontroly (STK) pre nové subjekty by mali byť prísne. Zamedzí sa tak tomu, aby v tejto oblasti mohli podnikať subjekty, ktoré by svoje povinnosti nevykonávali v súlade s legislatívou,“ dodal Cenký.
Ministerstvo dopravy a výstavby nedávno informovalo, že v niektorých oblastiach eviduje zvýšené čakacie lehoty na absolvovanie technickej a emisnej kontroly. Tento stav zdôvodnilo zvýšeným odborným dozorom spojeným s využitím monitorovacích záznamových zariadení druhej generácie.