Starosta bratislavskej Petržalky Ján Hrčka dlhodobo kritizuje postup prác na výstavbe predĺženia električkovej trate po Janíkov dvor. Pre agentúru SITA priblížil, ako vníma tempo výstavby a dopravné obmedzenia, ktorým čelia obyvatelia najväčšej mestskej časti už štvrtý rok.
Starosta Hrčka v súvislosti s výstavbou električkovej trate kritizuje Valla, vadia mu viaceré dopravné obmedzenia
„Investor projektu – magistrát hlavného mesta – pôvodne avizoval, že všetky stavebné práce potrebné na jazdu električky v rámci systému DPB budú ukončené ku koncu roka 2023,“ uviedol s tým, že napriek všetkým okolnostiam neboli ukončené ani o rok neskôr, čiže v decembri 2024.
Projekt je viac ako rok v sklze
„Áno, je super, že sme sa pohli ďalej a sme bližšie k tomu, aby električky začali na trase riadne premávať, na druhej strane je už teraz jasné, že projekt je viac ako rok v sklze a jedna skúšobná jazda podľa mňa nie je na otváranie šampanského,“ myslí si Hrčka.
Starosta Petržalky tiež poznamenal, že potrebná skúšobná jazda staveniskom prešla o deň skôr a 19. decembra išlo podľa neho zo strany magistrátu iba o propagáciu.
Petržalčanov čakajú ďalšie dopravné obmedzenia súvisiace s výstavbou električkovej trate - FOTO
„Na druhej strane rozumiem, že je často náročné posudzovať niektoré veci zvonku – zmluvy, stretnutia, na čo investor tlačí a podobne. No aj z pozície pozorovateľa viem posúdiť, že keby v roku 2023 napredovali stavebné práce rovnakým tempom ako v roku 2024, projekt mohol byť dávno dokončený,“ dodal starosta.
Podľa Hrčku je zjavné, že pod hrozbou pokút a možnej straty eurofondov mesto zabralo a snažilo sa cieľ naplniť. „Kiežby vedelo na dodávateľov takto tlačiť aj naďalej. Všetci chceme, aby sme sa konečne mohli prepravovať električkou a nežili sme na stavenisku, nehovoriac o viacerých dopravných obmedzeniach,“ doplnil.
Veľká uzávera Kutlíkovej
Starosta upozornil, že v súvislosti s výstavbou električkovej trate sú mnohé ulice uzatvorené dlhé mesiace a v rovnakom čase, čiže obyvatelia sú de facto nútení obchádzať dennodenne celú Petržalku. „Teraz v zime to až taký problém nie je, avšak keď sa v lete začne prášiť, sťažnosti obyvateľov pribúdajú,“ uviedol.
Cena za výstavbu električkovej trate do Petržalky prekročila 100 miliónov eur, súčasne popri nej vzniká aj šesť kilometrov novej cyklotrasy
Najnovšie od 20. januára začali výluky MHD a veľká uzávera na Kutlíkovej ulici, ktorá je jednou z najdôležitejších dopravných tepien. Podľa starostu majú obmedzenia trvať deväť mesiacov, možno aj viac. „Ja si však osobne myslím, že takýto úsek cesty by bolo možné urobiť aj za polovičný čas,“ uzavrel.