Koronavírus mal vplyv aj na dopravu, výber mýta bol výrazne nižší ako predošlý rok

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Kým domáci vodiči osobných automobilov, motocyklov a autobusov platia mýto cez štátnu aplikáciu e-Toll, zahraniční si musia diaľničný lístok zakúpiť v predstihu cez systém Autopay. Elektronické mýto, mýtna brána, mýtny systém
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Spoločnosť SkyToll považuje rok 2020 z viacerých dôvodov za neštandardný. Prvýkrát od spustenia komplexnej služby elektronického výberu mýta do prevádzky v roku 2010 je výber mýta nižší ako predchádzajúci rok. Elektronický výber mýta v roku 2019 dosiahol 220,97 milióna eur a medziročne bol vyšší o 3,5 percenta.

Nižšia intenzita dopravných tokov sa v tomto roku premietla aj do ekonomických výsledkov firmy. To isté platí aj pre elektronické diaľničné známky (EDZ), ktoré v roku 2020 potrebovalo menej vodičov, predovšetkým zahraničných.

Ako uviedol pre agentúru SITA Anton Bódis, manažér pre komunikačnú stratégiu SkyToll, odmena pre spoločnosť je stanovená práve percentuálne z uhradenej sumy. Služby Skytollu poskytované Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) však pandémia koronavírusu neovplyvnila.

Úhrada známok fungovala na sto percent

Parametre kvality definované zmluvou o poskytovaní komplexnej služby elektronického výberu mýta sa nezmiernili. NDS ich plnenie totiž vyžaduje presne v zmysle zmluvy.

„Vďaka technologickej úrovni nami vybudovaného a prevádzkovaného mýtneho systému nebolo pre SkyToll problémom udržanie služby na doterajšej úrovni. Opatrenia, ktoré sme ako spoločnosť museli prijímať, boli viditeľné iba interne, dotkli sa našich zamestnancov, časť z nás pracovala z domu. Pre prevádzkovateľov vozidiel, pevne veríme, boli tieto opatrenia viditeľné len minimálne,“ dodal Bódis.

SkyToll pripomína, že v roku 2020 úhrada elektronických diaľničných známok fungovala v stopercentnom režime počas celého roka. Spoločnosť je hrdá najmä na to, že aj v neštandardných podmienkach plní všetky parametre zmlúv s NDS, a to tak pre výber mýta, ako aj úhradu EDZ.

Nemuseli prepúšťať

Ako pripomína Bódis, vďaka schopnosti zabezpečiť elektronický výber mýta v maximálnej kvalite SkyToll nebola nútená znižovať počet zamestnancov vrátane skúsených odborníkov, čo je pri takej špecifickej službe, ako je výber mýta, veľmi dôležité.

Podľa Bódisa je ťažké hovoriť o očakávaniach od roku 2021. Ekonomické dopady politických rozhodnutí smerujúcich k spomaleniu šírenia vírusu COVID-19 sú ťažko predikovateľné na rok dopredu, keď nie je jasné, čo ľudí, firmy i štát čaká po vianočnom lockdowne.

„Za predpokladu, že sa ekonomike začne dariť viac, tak ako to bolo po skončení prvej vlny pandémie, oživí sa aj sektor dopravy, čo prispeje k optimistickejším očakávaniam aj v našej spoločnosti,“ konštatoval Bódis s tým, že primárnou povinnosťou SkyToll zostáva aj v budúcom roku poskytovanie komplexnej služby elektronického výberu mýta a služby výberu a evidencie úhrady diaľničných známok.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Anton Bódis
Firmy a inštitúcie A.s.NDS Národná diaľničná spoločnosťSkyToll