Minister dopravy Pavol Lančarič ubezpečil, že robia všetko pre zníženie nákladov na prevádzku mýtneho systému. Tie sa z pôvodného podielu takmer 50 % po uzavretí mýtnej zmluvy v roku 2009 postupne znížili na súčasných zhruba 38 %.
Elektronický mýtny systém
Podľa nového rezortného šéfa je to síce oveľa lepšie ako predtým, ale stále to považuje za absolútne neprimerané.
Informoval o tom v utorok na rokovaní parlamentného výboru pre hospodárske záležitosti, ktorý sa venoval problematike fungovania elektronického mýtneho systému.
Mostný program aj R4 a D1 sú priority ministra Lančariča, chce tiež pripraviť záväzky pre budúce vlády
„Veríme tomu, že už v priebehu tohto roku, teda ak pôjdu veci tak ako chceme, bude na začiatku toho percenta dvojka,“ povedal Lančarič. Myslel tým, že náklady na výber mýta by mali klesnúť na úroveň približne 20 %.
Nedajú sa vyriešiť lusknutím
„Pri príprave programového vyhlásenia vlády premiérovi čosi sľúbili. Ideme k tomu, aby na začiatku veľmi rýchlo bola jednotka,“ podotkol, čím by sa podiel nákladov na mýto znížil zhruba na 10 %.
Výber mýta presiahol 18 miliónov eur, nárok na zľavu získali tisíce vozidiel
Minister požiadal ešte o trpezlivosť s tým, že nechcú, aby peniaze z mýta „leteli hore komínom“. Chyby z minulosti, ktoré sa podľa neho naakumulovali za dlhé roky, sa nedajú vyriešiť jedným lusknutím.
„Urobiť zmenu tak, aby bola dobrá a mali sme aj výsledky, že celý proces a systém bude kontinuálne pokračovať, je aj trochu otázkou rizika. Musíme eliminovať nielen náklady, ale aj riziká,“ upozornil Lančarič.