Petíciu Združenia miest a obcí regiónu jadrových elektrární Jaslovské Bohunice za zachovanie zastavovania rýchlikov v železničných staniciach Leopoldov a Piešťany podporilo za dva týždne viac ako 7000 ľudí.
Matovičove škrty v doprave
Podpredseda združenia a kandidát na trnavského župana Martin Červenka ju dnes odovzdal na ministerstve financií.
„Matovičov Útvar hodnoty za peniaze vymyslel škrtanie v doprave, preto chcú ministerstvo dopravy a Železničná spoločnosť Slovensko pristúpiť k rušeniu rýchlikových zastávok v Leopoldove, Piešťanoch a ďalších mestách,“ vysvetlil Červenka, prečo petícia smerovala práve na tento rezort.
Nový grafikon prinesie ľuďom rýchlejšie cestovanie. Ministerstvo hovorí o revolučnej zmene, ktorá skvalitní dopravu
Úlohou petície je podľa neho vyjadriť absolútnu nespokojnosť regiónu s plánovanými zmenami v grafikone vlakovej dopravy.
Petíciu podpisujú aj iné mestá
Petíciu za zachovanie zastavovania rýchlikov podpisujú aktuálne aj Novom Meste nad Váhom a ďalších mestách na trati Bratislava – Košice, ktoré by mohli prísť od decembra tohto roku o rýchliky.
Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) obhajuje návrh nového grafikonu železničnej dopravy, ktorý začne platiť od polovice decembra tohto roka.
Dobrá dopravná infraštruktúra láka investorov, no doprava nie je len vôňa asfaltu, Hegerova vláda má jasné ciele
Tvrdí, že vlaky na Slovensku budú jazdiť rýchlejšie a častejšie pre veľkú väčšinu cestujúcich, pričom ostatní budú na železniciach cestovať približne tak dlho, ako v súčasnosti.
„Nový železničný grafikon prináša výrazne viac hodnoty za rovnaké peniaze. Prinesie viac pravidelných spojov, lepšie prestupy a rýchlejšie cestovanie. Vlaky odjazdia o 1,5 milióna kilometrov ročne viac. To zodpovedá pridaniu približne 60 nových vlakov denne,“ uviedol v stredu na sociálnej sieti ÚHP.
Nie sú vraj dôvody na paniku
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal v súvislosti s prípravou nového grafikonu vlakovej dopravy začiatkom augusta povedal, že na paniku nie sú žiadne dôvody. Reagoval tak na rozsiahlu kritiku od verejnosti a samospráv pre navrhované rušenie spojov či zastavovania vlakov vo viacerých regiónoch.
Šéf rezortu dopravy za prejavmi nespokojnosti vidí možno blížiace sa samosprávne voľby.
Matovič sa dofinancovaním železničnej osobnej dopravy netrápi, nie je to jeho kompetencia a nikto ho neoslovil
„To nie je o odoberaní vlakov. Chceme prilákať viac cestujúcich, zvýšiť frekvenciu vlakových spojení, zaviesť takzvané takty,“ povedal minister vo vysielaní na sociálnej sieti. Doležal ubezpečil, že realizáciou plánu dopravnej obslužnosti a nového vlakového grafikonu sa zvýšia dopravné výkony.