Ministerstvo dopravy a výstavby SR informovalo, že je pripravené byť nápomocné a urýchliť proces schválenia licencie týchto vlakov, aby mohli začať jazdiť o niekoľko týždňov.
Minister dopravy Arpád Érsek požiadal spoločnosť RegioJet, aby na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno v rannej špičke zabezpečila poschodové vozne. Poschodové vlaky by mali začať jazdiť na trati v najbližších týždňoch.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR v utorok informovalo, že je pripravené byť nápomocné a urýchliť proces schválenia licencie týchto vlakov. Nedostatočná kapacita vlakov na uvedenej trati komplikuje cestujúcim každodenné dochádzanie do hlavného mesta.
Minister dopravy a výstavby preto nedávno požiadal RegioJet, aby na trať v rannej špičke nasadil poschodové vozne. To zabezpečí, že sa kapacita na sedenie zvýši o desiatky nových miest.
Zvýšenie kapacity vlakov
„Situáciu na tejto trati intenzívne riešime aj vzhľadom na zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v Bratislave, ktorej musíme čeliť. Vyzval som súkromného dopravcu, aby na trati zabezpečil poschodové vozne. Iba tak vieme zásadným spôsobom zvýšiť kapacitu a môžeme odviezť viac cestujúcich ako doteraz,“ povedal Érsek. „Sme pripravení urýchliť proces nevyhnutného schválenia týchto vozňov na Dopravnom úrade, aby mohli jazdiť čo najskôr,“dodal minister.

Očakávania ministerstva od dopravcu
Na trhu sú dostupné poschodové vozne nemeckej výroby s kapacitou 120 miest na sedenie, čo je o 32 viac ako v inom bežnom vozni. Len pri trojvozňovej súprave by sa tak zvýšil počet sedadiel o 96 miest.
„Ministerstvo dopravy zároveň očakáva od spoločnosti RegioJet, ktorá dopravu na trati Bratislava – Komárno prevádzkuje, aj podrobnosti k radeniu týchto vlakov v rannej špičke a v neposlednom rade cenovú ponuku. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava – Komárno takmer zdvojnásobil,“uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.
Jednokoľajka komplikuje situáciu
Situáciu na trati zároveň komplikuje to, že ide o jednokoľajovú trať a pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku z dôvodu ich hustého vedenia v súčasnosti nie je možné. „Ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí,“poznamenala Ducká. Vlaky na trati Bratislava – Komárno vlani využilo 3,7 milióna cestujúcich, teda o jeden milión viac ako v roku 2017.

Zámer na zdvojkoľajnenie trate
Železnice Slovenskej republiky ako správca infraštruktúry v súčasnosti pripravujú zadanie pre štúdiu realizovateľnosti na zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu trate Bratislava – Komárno. Výsledky štúdie v závislosti od obstarávania a výberu dodávateľa by mali byť známe predbežne v roku 2020. Rozvojové zámery pre uvedenú trať železnice pripravili ešte v roku 2012.