Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) aktuálne nedisponuje informáciami o financiách, ktoré by mala dostať navyše vďaka nedávnemu navýšeniu štátneho rozpočtu o 3,7 miliardy eur.
Rokovanie tento týždeň
Ako uviedol pre agentúru SITA hovorca ZSSK Tomáš Kováč, v priebehu tohto týždňa sa zrejme k tejto téme uskutoční rokovanie s ministerstvom dopravy. Novela zákona o štátnom rozpočte na tento rok počíta s dofinancovaním ŽSR a ZSSK a úhradou straty za roky 2019 a 2020 v celkovej sume 353 miliónov eur.
Lepšia pandemická situácia a najmä súvisiace umožnenie návštevy škôl znamenajú pre železničnú dopravu postupný nárast počtu cestujúcich.
Ministerstvo dopravy chce odľahčiť okolie Banskej Štiavnice, pomôcť by mohli vlaky
„Keď si porovnáme mesiac apríl naprieč rokmi 2019, 2020 a 2021, vidíme, že do vlakov sa postupne, ale isto vracajú cestujúci,“ podotkol Tomáš Kováč s tým, že medziročné porovnanie rokov 2021/2019 sa pohybuje na úrovni – 57,94 % a pri porovnaní rokov 2021/2020 zaznamenáva ZSSK 84,72 % nárast cestujúcich.
Obnovenie pozastavených liniek
ZSSK spoločne s partnermi obnovuje aj medzištátne linky do okolitých krajín, ktoré boli v dôsledku nepriaznivej pandemickej situácie dočasne pozastavené. Konkrétne ide o vlaky Ex 144/145 Ostravan (Žilina – Praha hl. n. a späť), R 340/341 Fatran (Banská Bystrica – Ostrava a späť) a taktiež pár nočných vlakov EN 443/442 Slovakia (Praha hl. n. – Humenné a späť).
Štát chce naliať do železníc ďalšie stovky miliónov eur, podľa analytika potrebujú skôr reformu
Okrem toho od 13. júna 2021 opäť zavádza ZSSK najrýchlejšie vlaky IC 44/45, ktoré budú vedené na plnej trase Košice – Bratislava hl. st. – Wien Hbf. a späť. ZSSK verí, že aj po znovuzavedení týchto medzištátnych liniek a ďalších spojov, o ktorých rokuje s rezortom dopravy, sa cestovanie opäť rozbehne a situácia sa bude naďalej zlepšovať.