Modernizácia železničnej trate na Záhorí prinesie nové stanice aj vyššiu prevádzkovú rýchlosť. Stavebné práce budú trvať tri roky a cena diela je 275 miliónov eur.
„Dlho očakávaná rekonštrukcia železničnej trate z Devínskej Novej Vsi po štátnu hranicu s Českou republikou dostala zelenú. Železnice Slovenskej republiky podpísali zmluvu o dielo so zhotoviteľom, ktorým je taliansko-slovenské združenie stavebných firiem,“ uvádza Bratislavský samosprávy kraj (BSK) na svojej webovej stránke.
Bez úrovňových križovaní
Okrem zvýšenia traťovej rýchlosti až do 200 kilometrov za hodinu prejdú obnovou železničné stanice, vizuálne a zvukové informačné systémy, podchody a vzniknú bezbariérové nástupištia.
Zo železničnej trate zmiznú aj všetky úrovňové križovania, doplnil BSK.
Staré pantografy na východe Slovenska majú nahradiť nové elektrické vlaky
Projekt zahŕňa modernizáciu dvoch traťových úsekov. Devínska Nová Ves – Malacky a Kúty – štátna hranica s Českou republikou.
Práce potrvajú vyše troch rokov
„Stavebné práce na úseku Malacky – Kúty, ktoré nie sú súčasťou aktuálne podpísanej zmluvy o dielo, sú tiež plánované na financovanie z nových európskych zdrojov. Súčasťou projektu je implementácia európskeho systému riadenia jazdy vlakov (ERTMS),“ vysvetlil BSK.
Stavebné práce pri modernizácii trate sú plánované na viac ako tri roky. „Modernizácia sa realizuje cez Žltý FIDIC a bude spolufinancovaná z európskych zdrojov – z Nástroja na prepájanie Európy (CEF),“ doplnil kraj a dodal, že zákazka je súčasťou globálneho projektu prepojenia slovensko-českej hranice so slovensko-maďarskou hranicou cez Bratislavu.