Most Pustý hrad pri Zvolene prešiel hĺbkovou opravou. Aktuálne už je k dispozícii motoristom bez akýchkoľvek obmedzení. Za necelých šesť mesiacov sa pri zachovaní dopravy podarilo most komplexne revitalizovať a predĺžiť jeho životnosť.
Do komfortnejšej a bezpečnejšej dopravy Národná diaľničná spoločnosť investovala takmer štyri milióny eur.
Práce prebiehali od začiatku mája
Národná diaľničná spoločnosť hĺbkovo zrekonštruovala jeden z najdôležitejších mostov v regióne Zvolen. Za pár mesiacov štátni diaľničiari vymenili zvodidlá, zábradlia, protidotykovú ochranu nad železničnou traťou, rímsy, odvodňovače, vozovkové vrstvy a samotnú izoláciu mosta. Práce prebiehali od začiatku mája tohto roka v maximálnom možnom tempe.
Oprava mosta Pustý hrad pri Zvolene vstupuje do druhej etapy, začne sa presmerovaním dopravy
„Všetky práce prebiehali pri zachovaní dopravy. V praxi to znamenalo omnoho vyššie nároky na harmonogram a každodennú organizáciu stavby. Napriek tomu sa most podarilo opraviť bez meškaní či komplikácií a motoristi dnes majú k dispozícii kompletne revitalizovaný most s novou vozovkou a s novým zvodidlovým systémom,“ podotkol Rastislav Droppa, podpredseda predstavenstva a riaditeľ prevádzky Národnej diaľničnej spoločnosti.
Opravy siedmich významných mostov
Aby NDS zachovala počas opráv plynulosť dopravy, práce rozdelila do dvoch etáp tak, aby sa vždy zachoval jeden prejazdný pruh. Vyše sedemsto metrov dlhý most Pustý hrad na ceste I/16 prešiel komplexnou opravou prvýkrát od svojho postavenia. Náklady na obnovu mostu predstavovali 3,75 milióna eur.
Počas víkendu pokračujú práce na moste Pustý hrad, pripravte sa na dopravné obmedzenia
Národná diaľničná spoločnosť tento rok spustila opravy siedmich významných mostov. Celkovo do obnovy mostov investuje viac ako 22 miliónov eur. Okrem mostu Pustý hrad sa rozbehli opravy mostu Hlohovec (D1), Trnava (v križovatke D1 a R1), Váhovce (R1), Lehota (R1), Podtureň (D1) a Podbanské (D1).