Prijatie mostného programu má zabezpečiť pravidelné financovanie údržby a opráv cestných mostov. To by malo zastaviť nárast a postupne znižovať podiel nevyhovujúcich mostov na štátnych hlavných cestách prvej triedy.
Pokiaľ v roku 2012 bolo v zlom, veľmi zlom a havarijnom stave 12 % mostov, v roku 2022 ich podiel dosiahol 42 % z 1 780 mostov.
Mostný program
Bez investícií na obnovu by podľa Ministerstva dopravy SR v roku 2031 nevyhovovali skoro všetky mosty. Mostný program je jednou z dlhodobých priorít tohto rozsiahleho rezortu pod dočasným vedením ministra Pavla Lančariča v rámci úradníckej vlády.
Mosty na Slovensku v zlom až havarijnom stave pribúdajú, katastrofu má odvrátiť nový program
Súčasťou strategických projektov s medzinárodným významom v rámci dlhodobých priorít je príprava výstavby rýchlostnej cesty R4 od Prešova k hraniciam s Poľskom. Bude súčasťou dopravného koridoru Via Carpatia vedúceho od Baltického k Egejskému moru cez východné Slovensko.
Návrh záväzku pre budúce vlády
Medzi týmito prioritami je podľa ministerstva dopravy aj príprava výstavby pokračovania diaľnice D1 od Košíc po hranicu s Ukrajinou, v závislosti od výsledkov štúdie. Patria k ním aj modernizácia železničnej trate zo Žiliny do Čiernej nad Tisou a prekladiská na hraniciach s Ukrajinou.
Desiatky miliónov eur z eurofondov skrátia čas jazdy vlakov, dobuduje sa železničná infraštruktúra
Rezort dopravy chce tiež pripraviť návrh záväzku pre budúce vlády, bude sa týkať investícií, prevádzky, údržby, novej legislatívy aj záväznosti pre nasledujúce vlády.