Motoristi majú čoraz väčší záujem o diaľničné známky, tržby z predaja vzrástli o 160 percent

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Predaj elektronických diaľničných známok.
Predaj elektronických diaľničných známok. Foto: Ilustračné, SITA/Michal Burza

Po období poklesu záujem motoristov o nákup diaľničných známok rastie. Pozitívnu zmenu zaznamenali diaľničiari už v marci, naplno sa však prejavila v apríli.

Aprílové tržby vzrástli medziročne o 160 percent, pričom počet predaných kusov známok bol medziročne vyšší o 143 percent.

Dvojnásobne vyššia tržba

Ako informovala vedúca oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková, kým v apríli 2020 sa predalo viac ako 83-tisíc známok za viac ako 1,7 milióna eur bez DPH, v apríli tohto roka to už bolo takmer 202-tisíc kusov za viac ako 4,5 milióna eur.

Tržby sa pohybujú na úrovni porovnateľnej s aprílom 2019. Vtedy výnos z predaja elektronickej diaľničnej známky (eDZ) dosiahol takmer 4,6 milióna eur.

Pokiaľ sa pozitívny trend udrží aj v ďalších mesiacoch, postupne by sa mal premietnuť podľa NDS aj do celoročných tržieb, ktoré eviduje za prvé štyri mesiace aktuálneho roka medziročne nižšie o 25 percent.

Najkupovanejšie známky

Najkupovanejšou eDZ bola v apríli 10-dňová (93 454 kusov). Za ňou skončili 365-dňová (80 653 kusov), 30-dňová (25 427 kusov) a ročná eDZ (2 454 kusov).

Na aprílových tržbách sa najviac podieľala 365-dňová eDZ (viac ako 3,36 milióna eur), nasledovaná 10-dňovou (viac ako 778-tisíc eur), 30-dňovou (takmer 297-tisíc eur) a ročnou eDZ (viac ako 102-tisíc eur).

Zahraniční motoristi preferovali najviac 10-dňovú eDZ. Tak ako sa na Slovensko vracajú zahraniční turisti a obchodní cestujúci, postupne klesá podiel Slovákov na celkových tržbách z predaja eDZ.

Ktoré krajiny nakupovali najviac?

Za prvé štyri mesiace tohto roka síce ešte dosahuje úroveň takmer 88 percent, v mesiaci apríl sa už znížil na 81,5 percenta.

Po domácich automobiloch si motoristi v apríli zakúpili najviac známok na vozidlá registrované na území Čiech (17 004 kusov), Nemecka (11 276 kusov) a Poľska (8 165 kusov).

Rovnaké poradie nájdeme aj pri pohľade na predaj eDZ za obdobie január až apríl aktuálneho roka.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva Žgravčáková
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť