Obavy šoférov z uzavretia Vinohradníckej cesty (známej aj ako „Opilecká cesta“) z Miloslavova do hlavného mesta sa potvrdili. Už od 1. decembra bude pre urýchlenie výstavby D4 na pol roka úplne zatvorená.
Našťastie sa nepotvrdili informácie, že v rovnakom čase bude neprejazdná aj cesta z Mostu pri Bratislave do Vrakune. Po tlaku starostov sa konzorcium D4R7 rozhodlo pre kompromisné riešenie. Pôvodne mal byť tento úsek iba jednosmerný a jazdiť po ňom mala len prímestská autobusová doprava.
Opilecká bude ako nová
Podľa starostu Miloslavova Milana Baďanského by však tento variant spôsobil v spojitosti s uzatvorením Opileckej dopravný kolaps.
D4R7 sa preto rozhodlo pustiť na tento úsek nielen autobusy, ale aj osobné vozidlá, a to dokonca obojsmerne. Tlačové oddelenie D4R7 však upozorňuje, že rýchlosť bude v tomto úseku znížená.
„Obchádzková trasa na pôvodnej ceste II/572 vedúcej cez obec Most pri Bratislave bude z existujúcej jednosmernej trasy s odstavnými ostrovčekmi určenými výlučne pre prímestskú autobusovú dopravu rozšírená na dočasnú dvojprúdovú obchádzkovú komunikáciu aj pre ostatné motorové vozidlá s hmotnosťou do 3,5t s obmedzenou rýchlosťou 50km/h v danom úseku,“ informoval Zdeněk Krejčí, manažér dopravy D4R7 Construction s.r.o.
Počas polroka, kedy bude Opilecká uzatvorená, na nej bude prebiehať kompletná rekonštrukcia vozovky. Nebude sa však rozširovať, ale ostane približne v pôvodnom profile. Najväčšou zmenou bude jej premostenie ponad diaľnicu D4.
Pomôcť by mohla križovatka Studené
Podľa starostu Baďanského by mohlo vodičom v smere od Miloslavova pomôcť lepšie nastavenie križovatky pri Studenom. Starostovia sa obrátili aj na Krajský dopravný inšpektorát, políciu a magistrát, s cieľom nájsť vhodné riešenia ako predísť avizovaným obmedzeniam.
„Z rokovania vyplynulo, že koncesionár plánuje odovzdať na jar 2020 časť úseku R7 do užívania, čím by došlo k čiastočnému odľahčeniu dopravy cez obce Dunajská Lužná a Rovinka. Potom do jesene plánuje dostavbu D4 od Rovinky do Ivanky pri Dunaji. Tento víkend sa začne s opravou križovatky Studené, ako už koncesionár avizoval, ale zatiaľ bez požadovaného technického riešenia na zabezpečenie jej prejazdu smerom z našej obce,” doplnil starosta.
„Z našich prieskumov a meraní vyplýva, že v najvyťaženejších časoch rannej dopravnej špičky prejde cez Miloslavov do 200 áut za 15 minút. Preto vieme, že je nereálne, aby takéto množstvo áut dokázalo pri uzávierke Vinohradníckej odbočiť na križovatke pri Studenom smerom do Bratislavy. Situácia v Dunajskej Lužnej je známa, tam je kapacita cesty I/63 v rannej špičke už vyčerpaná a v kolapse, a takisto zo smeru Štvrtok na Ostrove smerom na Most pri Bratislave sa tvoria kolóny už teraz,” vysvetľuje starosta.
Po vybudovaní a otvorení časti rýchlostnej cesty R7, by sa mala plynulosť premávky zlepšiť. Starosta je však presvedčený, že ak sa má skutočne odľahčiť nápor áut a skvalitniť doprava v tomto smere, je nevyhnutné pre vodičov sprístupniť všetky cesty a vstupy do Bratislavy.